۷۵ هکتار زمین به اجرای طرح ملی مسکن  واگذار شد

سرویس آذربايجان غربی- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی برای٥ هزار و ۱۴۳ خانوار متقاضی در استان آغاز شده است، گفت: ۷۵ هکتار زمین برای اجرای این طرح‌ها واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، سیدمحسن حمزه‌لو با اشاره به نام‌نویسی ۹۶ هزار و ۴۵۴ خانوار برای طرح ملی مسکن افزود: این تعداد در ۴۷ شهر استان اقدام به ثبت نام برای برخورداری از این طرح کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه ۲۴ هزار هکتار اراضی دولتی برای اجرای این طرح‌ ملی در داخل حریم تامین شده است، اضافه کرد: سهم ابلاغی آذربایجان‌غربی از قانون جهش تولید مسکن ١٧٨ هزار و ٩۶٢ واحد تعیین شده است.

حمزه لو ادامه داد: تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی در مرکز استان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، سایر شهرها سه میلیارد ریال و مناطق روستایی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با توجه به وضعیت بخش مسکن استان می‌توان با تعیین تکلیف اراضی تصرفی و شناسایی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی، حجم قابل توجهی از چشم‌انداز تولید مسکن برای مدت مشخص در استان را تحقق داد.

حمزه‌لو گفت: در اجرای قانون جهش تولید، مشکل تامین زمین وجود ندارد و با مساعدت دستگاه قضایی، اراضی ملی و دولتی در داخل حریم از منابع طبیعی تحصیل شده است.

او بیان کرد: ظرفیت‌های قانونی استفاده از اراضی دولتی ابلاغ شده که تغییر کاربری زمین‌ها، الحاق به محدوده و شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی از جمله آنها است.

به گفته حمزه لو؛ براساس تفاهم‌نامه همکاری وزارت‌های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی باید بخشی از اراضی منابع ملی و دولتی که در محدوده و حریم مصوب شهرها قرار دارند در اختیار راه و شهرسازی قرار بگیرد

کد خبر 30285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha