استفاده ترکیه از تاکتیک های جنگ داخلی با پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- الیزا مارکوس هشدار داد ترکیه در حال اجرای برخی تاکتیک های جنگ با پ.ک.ک در داخل ترکیه، در خاک اقلیم کردستان عراق است.

به گزارش کردپرس، در کنار بمباران های هوایی مکرر مناطق شمال اقلیم کردستان توسط هواپیماهای ترکیه به بهانه حضور پ.ک.ک، اخیرا گزارش هایی در مورد ورود نیروهای ترکیه به داخل برخی روستاها در شمال این منطقه و تحت فشار قرار دادن ساکنان این روستاها به بهانه تردد نیروهای پ.ک.ک منتشر شده است.

الیزا مارکوس، تحلیلگر مسائل کردها و ترکیه به نقل از منابعی در اقلیم کردستان به ممنوع شدن ورود ساکنان 12 روستای شمال دهوک به داخل این روستاها از سوی نیروهای ارتش ترکیه اشاره کرده است.

این کارشناس مسائل کردها در صفحه توییتر خود هشدار داده است که ایجاد فشار برای ساکنان روستاهای شمال اقلیم کردستان توسط نیروهای ترکیه یادآور تاکتیک این نیروها در دهه 1990 علیه پ.ک.ک در داخل خاک ترکیه است.

او اشاره کرده است که نیروهای ارتش ترکیه در دهه 1990 اقدام به تخلیه اجباری روستاهای کردنشین در داخل این کشور و حتی سوزاندن خانه ها کردند و اتفاقات اخیر در روستاهای اقلیم کردستان می تواند نشانه استفاده ترکیه از این تاکتیک علیه مناطق کردنشین عراق به بهانه مقابله با پ.ک.ک باشد.

کد خبر 30005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha