عراق اقدامات برای در اختیار گرفتن نفت اقلیم کردستان را آغاز کرده است

سرویس جهان- خبرگزاری بلومبرگ می گوید به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می دهد دولت کنونی عراق بعد از صدور حکم دادگاه عالی فدرال این کشور مبنی بر غیرقانونی بودن فعالیت های نفتی اقلیم کردستان، اقدامات برای در اختیار گرفتن نفت این منطقه را تسریع کرده است.

به گزارش کردپرس، دادگاه فدرال عراق ماه فوریه گذشته طی حکمی تمامی فعالیت های نفتی اقلیم کردستان عراق از جمله استخراج و فروش مستقل نفت را غیرقانونی اعلام کرد.

خبرگزاری بلومبرگ امروز گزارش داد به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می دهد وزیر کنونی نفت عراق اقدامات برای تحت کنترل درآوردن فعالیت های نفتی اقلیم کردستان توسط دولت مرکزی را تسریع کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وزیر نفت عراق از اقلیم کردستان خواسته است گزارشی از تمامی فعالیت های نفتی اعم از فعالیت شرکت های خارجی و اقدامات اربیل را در این راستا تحویل دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ دولت مرکزی عراق تمایل خود را برای دادن سهم بودجه اقلیم کردستان در برابر واگذاری امور نفت به دولت مرکزی نشان داده است.

بلومبرگ همچنین از تمایل دولت عراق برای تاسیس شرکت جدیدی به نام «شرکت نفت کردستان» برای مدیریت فعالیت نفتی در اقلیم کردستان عراق خبر داده است.

این خبرگزاری با اشاره به اینکه اقلیم کردستان در حال حاضر حدود 500 هزار بشکه نفت خام تولید می کند تولید این میزان نفت در مقابل تولید بیش از 4 میلیون بشکه نفت خام در روز توسط دولت مرکزی را ناچیز توصیف کرده است.

کد خبر 29916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha