اقلیم کردستان فعلاً توان صادرات گاز را ندارد

سرویس جهان- باز کریم برزنجی، رئیس شرکت کار گروپ در اقلیم کردستان تاکید کرد اقلیم کردستان عراق در آینده‌ای نزدیک توان صدور گاز به ویژه به اروپا را ندارد.

به گزارش کردپرس، باز کریم برزنجی، رئیس شرکت کارگروه در اقلیم کردستان که از او به عنوان یکی از عوامل فراهم کردن زمینه صدور گاز طبیعی اقلیم کردستان ترکیه و اروپا نام برده شده است، در مصاحبه با رویترز گفت تولید گاز طبیعی در اقلیم کردستان برای تامین نیازهای داخلی است و این منطقه نمی تواند در آینده ای نزدیک گاز طبیعی صادر کند.

او تاکید کرد از هیچ برنامه ای برای صدور گاز طبیعی اقلیم کردستان به اروپا مطلع نیست. مدیرعامل شرکت کار گروپ تاکید کرد نه او و نه شرکت اش در مقامی نیستند که درباره بازاریابی گاز طبیعی اقلیم کردستان اظهار نظر کنند و با هیچ کس در این باره صحبتی نکرده است.

او با اشاره به اینکه شرکتش در ۱۵ سال گذشته در حوزه نفت و گاز اقلیم کردستان کار کرده اما فقط ۵۰ درصد نیازهای اقلیم کردستان به انرژی تامین شده، تاکید کرد به این زودی گاز از مرزهای اقلیم کردستان خارج نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت کار گروپ که گفته می شود این شرکت مشغول احداث خط لوله گاز است، گفت: خط لوله گازی که این شرکت در حال ساخت است مربوط به انتقال گاز از میدان های گازی به نیروگاهی در دهوک است و گاز منتقل شده در این نیروگاه مصرف می شود.

کد خبر 29879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha