سفر خطرناک دانش آموزان روستای «حاجی آباد» مهاباد از روی رودخانه

سرویس آذربایجان غربی- دانش آموزان مقطع ابتدایی روستای «حاجی آباد» مهاباد روزانه مسیر خطرناک و غیر ایمن عرض رودخانه را با قایق برای رفتن به مدرسه طی می کنند، زیرا پلی برای رفتن به سمت دیگر رودخانه وجود ندارد. بخشدار مرکزی می گوید: «در حال حاضر به دلیل نبود بودجه کافی امکان احداث پل میسر نیست».

به گزارش کردپرس، روستای کوچک «حاجی آباد» بخش مرکزی مهاباد با یک رودخانه از روستای بزرگتر «لج» جدا شده است. مردم این روستا با قایق به روستای لج رفت و آمد می کنند، اما طی کردن عرض کم رودخانه همیشه هم برای مردم حاجی آباد آسان نیست، چرا که در فصول بارشی سال رودخانه پر آب شده و امکان تردد در آن ممکن نیست.

اهالی حاجی آباد می گویند؛ «سال ها پیش یکی از اعضای روستا همراه کودک خردسالش در زمان عبور از رودخانه در رود افتاد و غرق شد».

با این حال کودکان روستای حاجی آباد هنوز هم روزانه با قایق از عرض رودخانه رد می شوند تا به مدرسه روستای طرف دیگر رودخانه بروند. هر چند آنها می توانند مسیر چند کیلومتری به روستای دارلک را هم با ماشین طی کنند تا به مدرسه آن روستا بروند اما بیشتر مردم حاجی آباد مسیر کوتاه تر رودخانه و ارتباط با روستای لج را ترجیح می دهند.

ولی این راه خطرات فراوانی را متوجه دانش آموزان کرده و ترس و دلهره و نگرانی دامان آنها و خانواده هایشان را گرفته است.

علی بیژن فر، بخشدار بخش مرکزی مهاباد در این خصوص به خبرنگار کردپرس می گوید: روستای حاجی آباد ۱۲ خانوار و ۵۴ نفر جمعیت دارد این روستا با رودخانه‌ای از روستای لج در بخش مرکزی مهاباد جدا شده است و دانش‌آموزان آن روزانه با استفاده از قایق به مدرسه روستای لج می روند.

او ادامه می دهد: ساخت پل بر روی این رودخانه از سوی اهالی روستای حاجی آباد مطرح شده اما متاسفانه در حال حاضر به دلیل نبود بودجه کافی امکان احداث پل میسر نیست ولی راهکارهای جایگزین برای تحصیل آسان دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

بیژن فر اضافه می کند: در مرحله اول پیشنهاد شده تا آموزش و پرورش شهرستان مهاباد مدرسه ای کانکسی برای دانش آموزان کم جمعیت مقطع ابتدایی در روستای حاجی‌آباد راه اندازی کند تا مسئله رفت و آمد دانش آموزان ابتدایی از به سایر روستاها مرتفع شود.

بخشدار مرکزی مهاباد می گوید: همچنین مسیر ٢ تا ٣ کیلومتری جاده خاکی بین روستای حاجی‌آباد و روستای دارلک هم وجود دارد و دانش آموزان می توانند این مسیر را با ماشین طی کنند تا به مدارس روستای دارلک بروند که در آنجا مقطع متوسطه اول و دوم نیز وجود دارد.

او تاکید می کند: لذا برای کودکان ابتدایی که ممکن است رفت و آمد سخت تر باشد مقرر شده تا با هماهنگی‌های ایجاد شده با آموزش و پرورش تا سال تحصیلی آینده یک مدرسه کانکسی برای تحصیل این کودکان در خود روستای حاجی‌آباد مستقر شود.

کد خبر 29859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha