مخالفت جمهوری خواهان با معافیت کردهای سوریه از تحریم های آمریکا

سرویس جهان- برخی نمایندگان جمهوری خواه آمریکا با ارسال نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور مخالفت خود را با معافیت کردها از تحریم های واشنگتن علیه دمشق اعلام کرده‌اند.

به گزارش کردپرس، چند تن از نمایندگان جمهوری خواه آمریکا در واکنش به برخی ادعاهای رسانه‌ای مبنی بر معاف شدن مناطق تحت کنترل کردهای سوریه از تحریم‌های آمریکا علیه سوریه مخالفت خود را با این مسئله اعلام کرده‌اند.

دولت آمریکا از سال ۲۰۱۹ تحریم‌هایی را علیه دولت مرکزی سوریه تحت عنوان قانون سزار اعمال کرده است. اخیراً برخی رسانه های آمریکایی ادعا کرده بودند که دولت آمریکا به بهانه جلوگیری از بوجود آمدن بحران انسانی، کردهای سوریه و مناطق تحت کنترل آنها در شمال و شمال شرق این کشور را از این تحریم ها معاف کرده است.

اما چندین تن از نمایندگان حزب جمهوری خواه آمریکا در نامه خود به آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور، ضمن مخالفت خود با معافیت بخشی از جغرافیای سوریه از این تحریم ها هشدار داده‌اند دولت مرکزی سوریه و شورشیان نزدیک به ترکیه در شمال غرب این کشور ممکن است از این معافیت برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کنند.

نمایندگان جمهوری خواه آمریکا که مخالف معافیت کردها از تحریم‌ها علیه سوریه هستند، می گویند مسائل انسانی در قانون تحریم‌ها علیه سوریه گنجانده شده است و نیازی به معافیت بخشی از این کشور از این معافیت ها نیست.

کد خبر 29771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha