گاز گرفتگی در سیروان منجر به مرگ جوان ۲۲ ساله شد

سرویس ایلام - فرمانده انتظامی شهرستان سیروان گفت: مسموميت با گاز مونوكسيد كربن باعث مرگ جوان ۲۲ ساله در زیر یک چادر مسافرتی دراین شهرستان شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سرهنگ هادی گندمی بيان كرد: در پی اعلام مركز فوريت‌های پليسی ۱۱۰ مبني بر مرگ یک جوان در یکی از مناطق تفریحی بخش کارزان، بلافاصله ماموران به همراه ديگر نيروهاي امدادي به محل اعزام شدند.

وی افزود: ماموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند جوانی به علت عدم استفاده صحیح در استفاده از وسایل گرمایشی در یک چادر مسافرتی، جان خود را از دست داده و شواهد از مرگ بر اثر گاز گرفتگی خبر می دهد که تلاش تیم های امدادی جهت احیا بی نتیجه ماند.

سرهنگ گندمی افزود: مونوکسید کربن یا CO در اثر سوختن گاز ایجاد می شود و اگر از طریق دودکش خارج نشود با تجمع در فصای اتاق باعث مسمومیت افراد و در موارد شدیدتر منجر به مرگ می شود.

این مقام انتظامی افزود: اغلب مردم تصور می کند مونوکسید کربن از سوختن وسایل گاز سوز تولید می‌شود در صورتیکه در فضای محدود وبسته مثل داخل خودرو و چادر بخاری نفت سوز و گداخته های زغال چوب هم خطرناک و مرگ آفرین است.

فرمانده انتظامی شهرستان سیروان بیان کرد: با ابراز تاسف از این حادثه از شهروندان خواست با توجه به اسکان جمع کثیری از مردم استان در چادرهای نوروزی دامنه طبیعت و مناطق گردشگری و برودت دما در شب، خطر گازگرفتگی را جدی گرفته و اصول ایمنی را در استفاده از وسایل گرمایشی رعایت کنند، تا شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

کد خبر 29605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha