تجهیز ۱۸۶ اتاق زائرسرا و سوئیت نوروزی در بقاع متبرکه ایلام

سرویس ایلام - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: ۱۸۶ اتاق زائر سرا و سوئیت در بقاع متبرکه تجهیز و در اختیار مسافران نوروزی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی عزیزی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اوقاف متعلق به تمام مردم است؛ سازمان اوقاف خیریه میزبان مهمانان نوروزی خواهد بود و ۵۴ بقعه متبرکه نیز پزیرای مهمانان خواهند بود.

وی افزود: ۱۲ مبلغ متخصص از قم اعزام شده‌ و همچنین مبلغینی در شهر ایلام هم به این مکان‌های متبرکه می‌روند و خدماتی از جمله مشاوره خانواده، مذهبی، برپایی غرفه عفاف و حجاب و… ارائه خواهند داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با بیان اینکه در استان ایلام ۱۷۰ اتاق زائر سرا و ۱۶ سوئیت در این بقاع متبرکه وجود دارد گفت: در مجموع ۱۸۶ مکان برای زائران وجود دارد.

وی ادامه داد: با اورژانس، هلال احمر و... هماهنگی لازم به وجود آمده است تا در این ایام خدمت رسانی لازم داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام از اجرای طرح آرامش بهاری در نوروز ۱۴٠۱ خبر داد و گفت: این طرح از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: قرار دوازدهم یعنی در دوازدهم هر ماه قمری تمامی اجرای نیات واقفین، کمک خیرین و... توریع می‌شود.

حجت‌الاسلام عزیزی ادامه داد: غرفه‌هایی به دنبال طرح شمیم خدمت در بقاع متبرک برپا می‌شود و محصولاتی از جمله چای ایرانی، به لیمو و... به فروش می‌رسد و در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در سال جاری ۲۳ سند مالکیت، ۲ وقف منزل مسکونی، ۵۴ درصد بهره وری درآمد مالیات انجام شده است.

کد خبر 29273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha