60 درصد قربانیان حملات هوایی ترکیه در عراق و سوریه غیرنظامیان هستند

سرویس جهان- مجله نشنال اینترست آمریکا نوشت: بیشتر حملات هوایی ترکیه، از جمله توسط پهپادها علیه نیروهای کرد در عراق و سوریه منجر به ایجاد تلفات در میان غیرنظامیان می شود.

به گزارش کردپرس، مجله نشنال اینترست آمریکا در گزارشی که درباره علاقه مندی برخی کشورهای جهان به خرید پهپادهای ترکیه پرداخته است نوشت: این پهپادها قبلا در مقابله با کردها در عراق و سوریه کارآمدی خود را نشان داده اند.

این مجله با اشاره به این که ترکیه از سال 2020 از پهپاد به عنوان سلاج جنگی جدید علیه کردها در عراق و سوریه استفاده کرده است، نوشت: این سلاحها یکی از عوامل اصلی آوارگی صدها هزار شهروند کرد سوریه در جریان عملیات های نظامی آنکارا در شمال سوریه و نیز عاملی برای عدم بازگشت ایزدیها به شنگال بوده است.

نشنال اینترست در ادامه نوشت: هرچند ترکیه ادعا می کند که از پهپادها برای مقابله با نیروهای کرد در سوریه و پ.ک.ک در عراق استفاده می کند اما آمارها و تحلیلها نشان می دهد که 60 درصد قربانیان حملات پهپادی ترکیه در عراق و سوریه غیرنظامیان کرد و ایزدی بوده اند.

از نظر این نشریه، یکی از عوامل جابجایی جمعیت کردها در عراق و سوریه و نیز ایزدیها استفاده گسترده ترکیه از پهپادها بوده است زیرا این سلاح های جدید بدون هدف، شبه نظامی و غیرنظامی را با هم هدف قرار داده است.

نشنال اینترست گفته است آمریکا و اسرائیل در توسعه صنعت پهپاد ترکیه نقش مهمی داشته اند.

کد خبر 29226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha