بررسی وضعیت شمال شرق سوریه در دیدار مقامات ارشد آمریکا و کرد

رویس جهان- وزارت‌خارجه آمريكا از بررسی وضعیت مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در دیدار مقامات ارشد آمریکا و مقامات اداره خود گردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه خبر داد.

به گزارش کردپرس، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد در دیدار مقامات ارشد آمریکا و مقامات کرد سوریه، مسائلی مانند مبارزه با داعش،اتحاد کردها و وضعیت اقتصادی مناطق نخت کنترل اداره خودگردان در شمال و شمال شرق سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

بر اساس اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا، محل دیدار ذکر نشده اما اشاره شده که زهرا بل،مدیر بخش امنیت ملی وزارت خارجه آمریکا در سوریه، اتان گولدریچ، معاون دستیار امور شام در وزارت خارجه و جنیفر گاویتو، معاون دستیار خاورمیانه در عراق با مقامات نیروهای دموکراتیک سوریه و شورای دموکراتیک سوریه، شاخه سیاسی این نیرو دیدار کرده اند. به زمان و مکان این دیدار اشاره نشده است.

بر اساس این بیانیه، دو طرفه درباره مسائل مانند ثبات منطقه ای، روابط داخلی کردها، وضعیت اقتصادی، افزایش کمکهای انسان‌دوستانه برای آوارگان و روند مبارزه با داعش گفتگو کردند.

در این بیانیه تاکید شده است که بحث ها روی تثبیت وضعیت در مناطق شمال شرق سوریه وضعیت اقتصادی این مناطق تمرکز داشته است.

وضعیت اقتصادی مناطق تحت کنترل کردهای سوریه به دلیل عدم ارتباط مستقیم با خارج از سوریه، مسدود شدن گاه و بیگاه گذرگاه های میان این مناطق و اقلیم کردستان عراق و نیز تحریم های آمریکا عیله سوریه در چند سال گذشته بحرانی گزارش شده است.

در هفته گذاشته گزارش هایی در مورد سفر مقامات وزارت خاجه آمریکا بویژه آقای گولدریچ به ترکیه، اقلیم کردستان عراق و مناطق تحت کنترل کردهای سوریه برای بررسی تحریم آمریکا عیله سوريه و احتمال معافیت کردهای سوریه از این تحریم ها منتشر شد.

کد خبر 29156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha