اسرائیل، اقلیم کردستان را نقطه آغاز پروژه تقسیم عراق می داند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو فراکسیون فتح در مجلس عراق تأکید کرد اسرائیل اقلیم کردستان را نقطه آغاز پروژه تقسیم عراق با کمک احزاب و شخصیت های کرد می داند و حضور موساد و شرکت های امنیتی اسرائیلی در اقلیم کردستان، به منزله نقض آشکار حاکمیت عراق است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "محمد حسن القدری" در این باره گفت: حضور موساد شرکت های امنیتی اسرائیلی در اربیل به منزله نقض قوانین عراق است. زیرا براساس این قوانین، تعامل با اسرائیل ممنوع است. بنابراین باید پرسید با چه توجیهی شرکت های اسرائیل در کشور حضور پیدا می کنند؟

القدری افزود: اقلیم کردستان، به جای پای اسرائیل و سرآغاز پروژه تقسیم و چند پارگی عراق تبدیل شده است و بخشی از احزاب و شخصیت های کرد، به دلیل وجود منافع متقابل بین طرفین اجازه حضور طرف اسرائیلی در اقلیم کردستان را داده اند.

این عضو ائتلاف فتح تصریح کرد: تقسیم عراق، یک خواست منطقه ای است و برای رژیم صهیونیستی و همپیمانانش از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین پروژه تقسیم عراق از اقلیم کردستان و با همکاری رهبران این منطقه با همکاری اسرائیلی ها آغاز می شود.

محمد حسن القدری خاطرنشان کرد: قانون اساسی و سایر قوانین و ملت عراق و همچنین مشروعیت ملی کشور، اجازه حضور رژیم صهیونیستی در خاک کشور را نمی دهند و اقلیم کردستان با دادن اجازه به موساد و شرکت های امنیتی وابسته به اسرائیلی برای حضور در این منطقه، قوانین کشور را نادیده گرفته است.

کد خبر 29150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha