۹ پایگاه فوریت های پزشکی کردستان در چهارشنبه آخر سال آماده‌باش هستند

سرویس کردستان - مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۹ پایگاه فوریت‌های پزشکی برای ارائه خدمت به مردم استان در چهارشنبه آخر سال در حالت آماده باش هستند که سه مورد آن سیار است.

به گزارش کرد پرس، رضا پیرا گفت: جدا از ۶ پایگاه ثابت اورژانش در سنندج، برای ارائه خدمت بهتر به مردم، سه تیم سیار نیز در سطح شهرها در آیین چهارشنبه آخر سال مستقر خواهد بود تا در صورت وقوع حادثه، سریع اقدام به خدمات رسانی کنند.

وی اظهار کرد: همه پایگاه ها برای شب های چهارشنبه آخر سال و شب نوروز، در حالت آماده باش هستند تا در صورت نیاز در سریعترین زمان به مردم خدمات دهند.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان خواستار دوری شهروندان از آتش و عدم استفاده از مواد محترقه شد و افزود: پارسال در چهارشنبه آخر سال، ۱۰۲ نفر در استان دچار مصدومیت و سوختگی شدند.

پیرا با بیان اینکه امسال تاکنون هیچگونه مصدومیت ناشی از استفاده از مواد محترقه گزارش نشده است، ادامه داد: امیدواریم با رعایت نکات ایمنی و استفاده نکردن از مواد محترقه و خطرناک از جانب شهروندان، شاهد اتفاقات ناگوار در سطح استان نباشیم.

وی با تاکید بر این نکته که باید کودکان و نوجوانان را تشویق کرد که از حوادث درک خوبی داشته باشند، یادآور شد: باید به آنها آموزش داد که در مقابل مواد محترقه و منفجره و آتش بازی آسیب پذیر هستند.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه خانواده ها می‌توانند نقش مهمی را در پیشگیری از حوادث مربوط به چهارشنبه پایان سال ایفا کنند، بیان کرد: والدین در پیشگیری و کنترل فرزندان خود در فضای مجازی هوشیار باشند چرا که با کنترل، آگاهی بخشی و نظارت خانواده‌ها می‌توان آسیب‌های شب چهارشنبه آخر سال را کاهش داد.

پیرا گفت: تجمع در چهارشنبه آخر سال علاوه بر اینکه احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد زحمات پزشکان و پرستاران در بیمارستان را که درگیر کرونا هستند، بیشتر می کند.

وی افزود: ورود افراد مجروح شده از حوادث چهارشنبه سوری در بیمارستان‌هایی که معمولاً بیماران کرونایی هم در آنجا بستری هستند امکان مبتلا شدن مجروحان به این بیماری را افزایش می‌دهد.

کد خبر 29118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha