نهایی شدن کمکهای نظامی به نیروهای کرد در بودجه ۲۰۲۲ آمریکا

سرویس جهان- کنگره در بررسی بودجه ۲۰۲۲ آمریکا، با کمکهای مالی و نظامی این کشور به نیروهای کرد در عراق و سوریه موافقت کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از وب سایت کنگره، مجلس نمایندگان آمریکا بودجه پیشنهادی این کشور برای سال ۲۰۲۲ را تصویب کرده است. در این بودجه مبلغی برای حمایت از نیروهای کرد در عراق و سوریه در قالب مبارزه با داعش گنجانده شده بود که کنگره آن را تأیید کرده است.

بر اساس متن بودجه سال ۲۰۲۲ آمریکا، در کل مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار برای تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی عراق شامل نیروهای پیشمرگ و نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها اختصاص داده شده است.

در بخشی از متن بودجه اشاره شده که از مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار بودجه اختصاص داده شده، ۳۴۵ میلیون دلار آن برای تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی عراق شامل نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق کنار گذاشته شده است.

همچنین ۱۵۵ میلیون دلار از این مبلغ برای تجهیز و آموزش نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها و به منظور مقابله با داعش اختصاص یافته است. با این حال ذکر شده که هیچ مبلغی از کمک های اختصاص یافته به عراق و سوریه برای کنترل آمریکا بر هیچکدام از منابع نفتی در عراق و سوریه استفاده نمی‌شود.

مقایسه بودجه کنار گذاشته شده برای نیروهای کرد سوریه در سال ۲۰۲۲ با سال های پیش، نشان می دهد که کمک‌های نظامی آمریکا به نیروهای کرد سوریه در دولت جو بایدن کاهش یافته است.

کد خبر 29085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha