عضو فراکسیون دولت قانون: اقلیم کردستان زمینه قاچاق مشتقات نفتی از مرزها را فراهم کرده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو فراکسیون دولت قانون در مجلس عراق تأکید کرد اقلیم کردستان زمینه قاچاق مشتقات نفتی از طریق مرزها را برای قاچاقچیان فراهم کرده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المسله، "عارف حمامی" در این باره گفت: اقلیم کردستان به صادرات مشتقات نفتی یا تلاش برای کنترل بر گذرگاههای مرزی یا فرودگاهها پایبند نبوده است و زمینه را برای فعالیت قاچاقچیان مشتقات نفتی از طریق مرزهای اقلیم فراهم کرده است.

عارف حمامی افزود: افزایش قیمت جهانی نفت باعث افزایش میزان قاچاق مشتقات نفتی به اقلیم کردستان و بهره گیری اقلیم از سوبسید دولتی به حامل های انرژی شده است که دلیل این امر فقدان نظارت و پلیس نفت در مسیرهای منتهی به اقلیم کردستان است.

این عضو فراکسیون دولت قانون تصریح کرد: اقلیم کردستان در هرج و مرج ناشی از وجود گذرگاههای غیر رسمی غرق شده است و قاچاق باعث ایجاد یک بازار موازی خواهد شد که این امر تولید داخل و میزان مشتقات نفتی وارداتی را تحت فشار قرار خواهد داد.

یادآور می شود دادگاه عالی فدرال عراق اخیرا با صدور حکمی، اقدام دولت اقلیم کردستان در زمینه اکتشاف، استخراج، صادرات و فروش نفت و گاز را غیر قانونی دانسته است. این امر با اعتراض شدید مسئولان اقلیم کردستان مواجه شده است.

کد خبر 28841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha