افراد ناشناس صدها کیلو از  کابل‌های برق دیرالزور را  ربودند

سرویس سوریه- افراد ناشناس کابل های برق تیرهای انتقال جریان را در غرب دیرالزور ربودند.

به گزارش کُردپرس، دزدیدن کابل‌های برق بیابان‌های شرق سوریه تبدیل به اقدامات سریالی شده است و هر از چندگاهی کابل‌های برق این‌ منطقه در نبود نظارت و وسیع بودن مناطق بیابانی توسط افراد ناشناس دزدیده می‌شود. سحرگاه امروز، دوشنبه ۱۶ اسفند، افراد ناشناس کابل های برق را در یکی از شهرهای غرب دیرالزور در شرق سوریه سرقت کردند که این مسئله باعث قطعی برق این‌ نواحی شد.

یکی از کارکنان کمیته اقتصادی دیرالزور به رسانه‌های شمال سوریه، گفت: افراد ناشناس در سحرگاه امروز کابل های مسی را از ۶۶ برج انتقال برق که روستای جزره میلاج در غرب دیرالزور را به مرکز منطقه متصل می کند، ربودند.

وی افزود: این سرقت با بریدن دکل های انتقال جریان توسط تجهیزات مخصوص انجام شده که باعث ریزش و سقوط این دکل‌ها به زمین شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجناس مسروقه به عنوان ضایعات در بازار سیاه به برخی از دلالان مس با قیمتی ناچیز و نه معادل نصف ارزش آن فروخته می شود.

وی تصریح کرد: این سرقت مستلزم صرف زمان و تلاش و تجهیزات زیادی است، با توجه به اینکه هزینه هر تیر برق به گفته این کارمند تقریباً ۲۵۰۰ دلار است.

این سرقت باعث قطع برق روستاهای زغایر، حوائج، بومساعه، حوائج دیاب، محموده، الحسن، شقره و روستای الجیعه در غرب دیرالزور شد.

کد خبر 28676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha