لازم است کُردها در جنگ اوکراین بی‌طرف بمانند

سرویس سوریه- رییس حزب اتحاد لیبرال کُردستانی، گفت‌: کُردها نباید از هیچکدام از طرف‌های جنگ در اوکراین طرفداری کنند.

رییس حزب اتحاد لیبرال کُردستانی در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره به اقدام روسیه در به رسمیت شناساندن استقلال دو منطقه در خاک اوکراین اظهار کرد: روسیه برای منافع خود و برخلاف قوانین بین‌المللی استقلال دو منطقه روس‌نشین لوهانسک و دونتسک را به رسمیت شناخت اما در این سو همواره اعلام می‌کند که کُردها می‌خواهند خاک سوریه را تجزیه کنند و این در حالی است که مقامات اداره خودگردان هیچ گاه نگفته‌اند که قصد چنین اقدامی را دارند و همواره از حقوق خود در چهارچوب سوریه دم می‌زنند.

وی ادامه داد:روسیه وقتی می‌بیند که اداره خودگردان در قضیه مبارزه با ترور با ائتلاف بین‌المللی همکاری می‌کند می‌خواهد که این اداره را تحویل دولت مرکزی دهد و همواره بر اجرایی کردن این خواسته بر مسئولان شمال و شرق سوریه فشار می‌آورد.

وی در خصوص مواضع ترکیه در قبال اوکراین گفت: ترکیه در نهایت باید مواضع خود را روشن کند چون که بخشی از ناتو است و این ممکن است به نزدیک شدن بیشتر ترکیه به ناتو و فاصله گرفتنش از روسیه ختم شود که این می‌تواند اختلاف روسیه با ترکیه را افزایش دهد.

وی تصریح کرد:ترکیه امروز برای ما خطر بسیار بزرگی است و در صورتی که بخواهد به ناتو نزدیک شود این احتمال وجود دارد که روسیه به حقوق کُردها در سوریه قائل شود.

وی خاطرنشان کرد:ما نباید خود را وارد جنگ دو طرف کنیم و یا با ناتو بر ضد روسیه همراه شویم. چون ممکن‌ است شکست روسیه به سود کُردها و اداره خودگردان نباشد و غرب بر سر کُردها با ترکیه و دولت‌های منطقه معامله کند.

کد خبر 28480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha