تشکیل کمیته اجرای حکم دادگاه عالی فدرال عراق درباره نفت اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان - شرکت ملی نفت عراق اعلام کرد، کمیته ای را برای اجرای حکم دادگاه عالی فدرال عراق درباره نفت اقلیم کردستان تشکیل داده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از رسانه های عراق، شرکت ملی نفت عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در راستای حکم پرونده شماره 59 دادگاه عالی فدرال عراق در سال 2012 و حکم پرونده 110 دادگاه مذکور در سال 2019 به تاریخ 15/02/2022 و اصول 110، 111، 112، 115، 121 و 130 قانون اساسی سال 2005 عراق و قانون مدیریت شرکت ملی نفت عراق و دستور وزارت نفت مبنی بر تشکیل کمیته توجیهی وزارتخانه مذکور و واگذاری اختیارات اجرای حکم فوق الذکر و استفاده از کلیه راهکارها و سازوکارهای لازم برای عمل به آن، تصمیمات زیر اتخاذ گردید:

اولا: تشکیل کمیته اجرای حکم فوق الذکر دادگاه عالی فدرال به ریاست دکتر حامد یونس صالح و عضویت اعضای زیر.

ثانیا: کمیته مذکور مأموریتش را درباره کلیه عملیات نفتی مورد بحث در حکم مذکور به جز قراردادهای صادرات نفت آغاز می کند. قراردادهای نفتی، جزو تخصص وزارت نفت فدرال و مسئولیت های کمیته توجیهی آن وزارتخانه می باشند.

ثالثا: این کمیته از اختیارات بهره برداری از کلیه امکانات نیروهای متخصص و کارشناسان شرکت ملی نفت عراق برای اجرای مسئولیت هایش براساس حکم مذکور برخوردار است. همچنین می تواند از شرکت های کارشناسی و مشاوران طرف قرارداد بهره گیرد یا شرکت های دیگر را براساس نیاز در این زمینه به کار گیرد.

رابعا: با توجه به اینکه کمیته تعیین شده توسط وزارت نفت مسئول اجرای حکم دادگاه عالی فدرال است، کمیته جدید، تصمیمات و توجیهاتش را به کمیته فوق زیر نظر این وزارتخانه ارائه می کند.

خامسا: کمیته مذکور از تاریخ صدور دستور مسئولیت هایش را آغاز می کند و برنامه زمان بندی تعیین شده از سوی کمیته وزارت نفت را هماهنگ می نماید.

کد خبر 28452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha