مردم استان ایلام ۷ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

سرویس ایلام - مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در نشست شورای زکات استان گفت: مردم نیکوکار این استان امسال تاکنون بیش از هفت میلیارد تومان زکات پرداخت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، رضا طاهری که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، مدیرکل امور اجرایی زکات و دیگر مسئولان استان برگزار شد بیان کرد: از این میزان زکات ۹۲ درصد آن صرف کمک به فقرا و نیازمندان و ۸ درصد آن نیز صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

وی ادامه داد: از میزان زکات پرداخت شده حدود ۲۹ میلیارد ریال آن زکات فطریه ،۲۵ میلیارد زکات غلات، ۱۰ میلیارد زکات انعام و ۶ میلیارد ریال نیز زکات پروژه‌ها بوده است.

مدیرکل کمیته امداد با عنوان اینکه برنامه‌هایی برای اینکه زکات جمع آوری شده در راستای توانمندسازی نیازمندان قرار گیرد تدوین شده است تصریح کرد: امسال چند پروژه اشتغال زایی دامداری از محل دام‌های جمع آوری شده اجرا شده است گفت: سهم زکات در توانمندسازی خانواده‌ها بیشتر می‌شود.

طاهری با عنوان اینکه در حدود ۴۰۰ روستای استان ظرفیت پرداخت زکات وجود دارد تصریح کرد: ۳۸۰ روستا از این تعداد پرداخت کننده زکات هستند.

وی با عنوان اینکه هم اکنون بیش از ۲۰۰ روحانی و مبلغ در زمینه تبلیغ و ترویج زکات در استان فعالیت دارند گفت: امسال در زمینه تبلیغ و ترویج زکات در استان فعالیت دارند گفت: امسال در زمینه زکات بیش از ۵۰۰ جلسه برگزار شده است.

کد خبر 28429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha