کردستانی  ۴۶  میلیاردتومان  زکات دادند

سرویس کردستان - معاون مشارکت های کمیته امداد کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۶۰ میلیارد ریال زکات در سطح استان جمع آوری و در بین فقرا و نیازمندان توزیع شده است.

به گزارش کرد پرس، هیوا رحیمی با بیان اینکه میزان تعهد جمع آوری زکات برای سال جاری در استان کردستان ۵۷۰ میلیارد ریال بود، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۶۰ میلیارد ریال زکات در سطح استان جمع آوری شده که ۸۱ درصد تعهد را محقق کرد است.

وی با بیان اینکه شورای زکات در یک هزار و ۲۶۷ روستای استان کردستان فعال است، افزود: تعداد مبلغین زکات در استان کردستان ۹۵ نفر و تعداد مبلغین افتخاری که با کمیته امداد همکاری می کنند ۷۲۲ نفر هستند و امسال یک هزار و ۳۷۲ جلسه شورای زکات در سطح استان برگزار شده است.

معاون مشارکت های کمیته امداد امام (ره) استان کردستان اظهار کرد: ۸۴ درصد از زکات جمع آوری شده در بین فقرا و نیازمندان توزیع شده و بخشی نیز براساس دستورالعمل و مسائل فقهی توزیع شده است.

رحیمی ادامه داد: از محل زکات جمع آوری شده ۱۰ سری جهیزیه، ۳۷۵ مورد کمک هزینه درمانی، ۲۰۱ مورد کمک هزینه تحصیلی، احداث و تعمیر ۲۹ مسکن مددجویی و ۴۴ مورد تعمیر و احداث مساجد انجام شده است.

وی یادآور شد: پرداخت کمک معیشتی به ۱۲۷ هزار نفر، اجرای ۶۳ پروژه زکات عام المنفعه با اعتبار ۷۲ میلیارد ریال، احداث و تعمیر ۱۳ مورد خانه عالم، احداث ۲ غسالخانه و حوزه علمیه و چهار پروژه عام المنفعه دیگر از محل زکات جمع آوری سالجاری شده است.

معاون مشارکت های کمیته امداد امام (ره) استان کردستان بیان کرد: استان کردستان در بحث جمع آوری زکات جزو ۱۰ استان برتر کشور است که خیرین، توانمندان و نیکوکاران بسیار خوبی در استان در امر زکات و احسان مشارکت دارند و این مهم افتخاری بزرگ برای استان فرهنگی کردستان است.

رحیمی گفت: بر اساس بخشنامه های مرکز در هر روستا باید یک شورای زکات تشکیل شود و زکات و کمک های جمع آوری شده در هر روستا باید در همان روستا با همکاری هیات امنا و اعضای شورای زکات روستا بین فقرا و نیازمندان توزیع شود.

کد خبر 28418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha