سناریوی جدید حزب دمکرات برای بازگرداندن نامزد مورد نظرش برای ریاست جمهوری به رقابت ها

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان از سناریوی جدید حزبش برای بازگرداندن ریبر احمد نامزد این حزب برای ریاست جمهوری عراق به عرصه رقابت ها پرده برداشت.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "مهدی عبدالکریم فیلی" در این باره گفت: حزب دمکرات کردستان از عضویتش در ائتلاف سه گانه به عنوان جریان اکثریت در مجلس عراق برای تصویب طرح ثبت نام مجدد از نامزدهای ریاست جمهوری و نامزد کردن ریبر احمد برای این پست بهره خواهد گرفت.

مهدی عبدالکریم تصریح کرد: دادگاه عالی فدرال حکم به غیر قانونی بودن اعلام ثبت نام مجدد از نامزدهای ریاست جمهوری توسط رئیس مجلس داده و حق اعلام ثبت نام مجدد برای این پست را به نمایندگان مجلس واگذار کرده است و ما برای نامزدی ریبر احمد برای پست ریاست جمهوری از این روش بهره خواهیم گرفت.

این عضو حزب دمکرات تأکید کرد: اکثریت نمایندگان عضو ائتلاف سه گانه به انتخاب نامزد حزب دمکرات کردستان برای ریاست جمهوری رأی خواهند داد.

یادآور می شود دادگاه عالی فدرال عراق امروز سه شنبه با صدور حکمی ضمن باطل دانستن ثبت نام مجدد نامزدهای ریاست جمهوری آن کشور پس از اعلام آغاز ثبت نام مذکور توسط رئیس مجلس تأکید کرد: امکان ثبت نام مجدد برای پست ریاست جمهوری عراق وجود دارد اما نه با تصمیم رئیس مجلس بلکه با تصمیم مجلس.

رئیس مجلس عراق ماه گذشته میلادی و پس از رد نامزدی هوشیار زیباری نامزد حزب دمکرات کردستان برای تصدی پست ریاست جمهوری آن کشور مجددا اقدام به ثبت نام نامزدهای جدید کرد. اما این اقدام اعتراض و شکایت برخی جریانات سیاسی را به همراه داشت. آنها بر این باور بودند که اقدام محمد حلبوسی رئیس مجلس عراق که به همراه مقتدی صدر با حزب دمکرات کردستان، ائتلاف سه گانه ای را تشکیل داده است با هدف جلوگیری از انتخاب مجدد برهم صالح رئیس جمهور کنونی عراق انجام گرفته است. حزب دمکرات در آن مرحله، اقدام به نامزد کردن ریبر احمد وزیر امور داخلی اقلیم کردستان برای ریاست جمهوری عراق کرد که با حکم امروز دادگاه عالی فدرال، نامزدی نامبرده کأن لم یکن تلقی می گردد.

کد خبر 28345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha