پزشک بوکانی ناظر مرکز پزشکی فیفا در قاره آسیا شد

سرویس آذربایجان غربی- سرپرست اداره ورزش وجوانان بوکان گفت: " آکو مرادی" پزشک اهل این شهرستان به عنوان پزشک ناظر مرکز پزشکی فیفا (ایفمارک) در قاره آسیا انتخاب شد.

به گزارش کردپرس، به نقل از ایرنا؛ سلیمان سواره اظهار داشت: طی حکمی که به امضای مدیریت ایفمارک رسیده، "آکو مرادی" به عنوان ناظر در مسابقات و فعالیت‌های ورزشی مربوط به رشته فوتبال در فصل ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ حضور پیدا خواهد کرد.

او اضافه کرد: این پزشک جوان بوکانی که به عنوان دبیر هیات پزشکی ورزشی شهرستان بوکان نیز فعالیت می‌کند، سابقه همکاری چندساله با ایفمارک را در کارنامه خود دارد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان بوکان ادامه داد: وی همچنین به عنوان پزشک‌یار در تیم لیگ دسته ۲ سردار بوکان مشغول فعالیت بوده است.

بوکان یکی از قطب‌های مهم ورزشی در رشته‌های مختلف در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

ایفمارک (IFMARC ) برگرفته از حروف اول کلمات Iran Football Medical Assessment and Rehabilitation Center است که معنی فارسی آن ” مرکز ارزیابی‌های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران" است.

از سال ۲۰۰۵ مرکز ارزیابی های پزشکی و تحقیقات فیفا شروع به ارائه مجوز به مراکز تخصصی پزشکی در سراسر دنیا کرد تا روند استانداردسازی خدمات پزشکی فوتبال در سراسر دنیا به هم نزدیک شوند به صورتی که فیفا نیز حمایت‌های مادی و معنوی خود را ازین مراکز داشته باشد .

اولین مرکز ایفمارک در سال ۲۰۰۵ در زوریخ سوییس شکل گرفته و در سال ۲۰۱۵ نیز در ایران تاسیس شد؛ انجام معاینات پزشکی پیش از فصل کلیه بازیکنان حرفه‌ای و آماتور و داوران فوتبال و سایر رشته‌های ورزشی طبق استانداردهای فیفا، تدوین استانداردهای ملی پزشکی فوتبال، پیشگیری از مرگ‌های ناگهانی، مبارزه با دوپینگ، تدوین پروتکل‌های بازتوانی به شکلی که ورزشکاران در حداقل زمان ممکن به میادین ورزشی بازگردند و انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی از جمله فعالیت‌های ایفمارک است.

کد خبر 2818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha