ترکیه  نمی‌تواند از قضیه  اوکراین  علیه کُردها سواستفاده کند

سرویس سوریه-نماینده مجلس دموکراتیک سوریه در اقلیم کُردستان عراق، گفت‌: حتی اگر ترکیه برای حمله به شمال سوریه از روسیه چراغ سبز دریافت کند، بدون تایید آمریکا قادر به حمله‌ای علیه کُردستان سوریه نیست.

هوشنگ درویش نماینده مجلس دموکراتیک سوریه در اقلیم کُردستان عراق در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره اتفاقات اوکراین و احتمال تاثیر آن بر خاورمیانه و بویژه سوریه، اظهار کرد: بدون‌ شک اگر جنگ اوکراین گسترده‌تر شود و یا آمریکا یا ناتو وارد این جنگ‌ شوند، نه تنها در شرق اروپا بلکه در خاورمیانه و تمام جهان تاثیرات آن را مشاهده می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ترکیه از قضیه اوکراین سواستفاده می‌کند و حمله دیگری را علیه کُردستان سوریه ترتیب می‌دهد، گفت: ترکیه نه اینکه تنها با چراغ سبز روسیه بلکه با چراغ سبز آمریکا هم احتمال دارد دست به چنین اقدامی بزند، اما در حال حاضر آمریکا اجازه چنین‌ اقدامی را به ترکیه نمی‌دهد که مجددا برای تصرف منطقه‌ دیگر وارد خاک سوریه شود.

وی افزود: سیاست امروز آمریکا با سیاست دولت قبلی متفاوت است و اردوغان در حال حاضر نمی‌تواند امیداوار به چنین رفتاری باشد. در خصوص مسئله اوکراین باید گفت اگر ترکیه با حمایت روسیه بخواهد چنین سیاستی را در شمال سوریه پیاده کند، بدون شک باید گفت منافع آمریکا هم به خطر می‌افتد.

درویش یادآور شد: ترکیه تا این لحظه در خصوص وقایع اوکراین واکنشی از خود نشان نداده و در مقابل روسیه جبهه‌گیری آنچنانی نکرده است، هر چند که بخشی از نیروهای حاضر در پیمان ناتو است.

نماینده مجلس دموکراتیک سوریه در اقلیم کُردستان عراق گفت:ترکیه نه می‌خواهد روسیه را از دست دهد و نه می‌خواهد در برابر آمریکا بایستد، لذا تا این‌ لحظه واکنشی تندی از خود نشان نداده است.

وی افزود:ترکیه بدون چراغ سبز آمریکا قادر به حمله علیه شمال سوریه نیست، چون که در این رابطه توافق نانوشته‌ای میان آمریکا و روسیه وجود دارد.

کد خبر 28099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha