زندان ها نباید به خانه مرگ تبدیل شوند

سرویس ترکیه - حزب  دموکراتیک خلق ها با اعلام این که تنها در 5 سال گذشته 89 نفر در زندان های ترکیه جان باخته اند، خواستار توقف محکومیت زندانیان بیمار و درمان فوری آنها شد.                                                                                                                                    

به گزارش کردپرس، حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با انتشار ویدئویی اعلام کرد که تنها در 5 سال گذشته 89 محکوم به دلیل بیماری های شدید و عدم درمان جان خود را در زندان های ترکیه از دست داده اند. HDP خواستار توقف مجازات زندانیانی شد که در زندان ها با بیماری دست و پنجه نرم می کنند.

HDP با انتشار ویدئویی در صفحات رسمی خود در فضای مجازی توجه مردم را به وضعیت زندانیان بیماری جلب کرد که در 5 سال گذشته در زندان های ترکیه جان خود را از دست داده اند. این ویدئو که چهارمین ویدئو از این سری بود، به داستان زندگی محمت امین اوزکان زندانی سالمند و آیسل توغلوک نماینده پیشین HDP، همچنین غریبه گزر زندانی سیاسی کرد پرداخته بود. محمت امین اوزکان زندانی سیاسی 83 ساله ای است که از مدت ها پیش درگیر بیماری های مختلفی است و از درمان او جلوگیری می شود. آیسل توغلوک نماینده سابق HDP در زندان دچار بیماری آلزایمر و دمانس شده است. او دیگر هیچ کسی را نمی شناسد. غریبه گزر زندانی جوان کرد پس از مدت ها ماندن در سلول انفرادی به طرز مشکوکی جان خود را از دست داد. او در نامه هایی که برای برادر زندانی اش نوشته بود، از تجاوز مداوم در سلول انفرادی توسط گارد زندان خبر داده بود.

HDP با بیان این که «زندان ها نباید به خانه مرگ تبدیل شوند» و با انتشار هشتگ «آزادی برای محکومان بیمار» (#HastaTutsaklaraÖzgürlük) خواستار آزادی زندانیان بیمار از زندان ها شد.

HDP اعلام کرد: «بر اساس گزارش ها تنها در 5 سال گذشته 89 محکوم در زندان های ترکیه به دلیل بیماری های شدید جان خود را از دست داده اند. برای حل این معضل که اذهان عمومی را آزار می دهد، باید زندانیان بیمار تحت مداوای فوری و مستمر قرار گیرند و محکومیت زندانیان بیماری که در شرایط زندان قابل درمان نیستند، فوراً متوقف شود.»

کد خبر 27889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha