پلیس کرکوک: پنج نفر را در جریان آتش سوزی بازار قیصریه دستگیر کردەایم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- فرمانده کل پلیس کرکوک گفت: «پنج نفر در جریان آتش سوزی بازار قدیمی قیصریه در کرکوک دستگیر شدەاند و هر پنج نفر آنها از کارگران و نگهبانان این بازار هستند».

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری آوینه، آتش سوزی بازار قدیمی قیصریه در کرکوک، شب 20 مه 2024 رخ داد که خسارت آن حدود یک میلیون دلار برآورد شده است، در این حادثه حدود 100 مغازه و انبار پوشاک در آتش سوختند.

در شبکەهای اجتماعی چهار عضو دستگاه ضد ترور اتحادیه میهنی کردستان متهم به آتش زدن بازار قیصریه شدەاند، گفته می شود این چهار مرد دستگیر و به آتش زدن بازار اعتراف کردەاند.

ستوان کاوه قریب، فرمانده کل پلیس کرکوک گفت: «ما فقط این پنج نفر را دستگیر کردەایم. از آنچه در شبکه های اجتماعی گفته می شود اطلاعی نداریم».

اداره استان کرکوک تصمیم گرفته است به زودی بازار قدیمی قیصریه را تعمیر کند و از نخست وزیر عراق خواسته است به آسیب دیدگان غرامت بپردازد.

ستوان کاوه قریب، همچنین گفت: «تمام مغازه دارانی که دکان هایشان سوخته و آسیب دیده اند، شکایت قانونی کردەاند تا مطمئن شوند که مغازەهایشان از عمد سوخته یا قضا و قدر بوده است».

اکثر مغازه دارانی که مغازه هایشان در بازار قدیمی قیصریه کرکوک به آتش کشیده شده به این حادثه مشکوک هستند و معتقدند که در آتش زدن بازار و مغازه هایشان دستی در کار است.

کد خبر 2770995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha