اتحادیه مهینی کردستان از سازمان ملل خواست نقش خود را در برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان ایفا کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی اتحادیه میهنی از سازمان ملل خواست برای حفظ آبروی اقلیم کردستان و حفظ اصول دمکراسی و حقوق بشر در برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان، نقش و هماهنگی داشته باشد، سرپرست دفتر سازمان ملل نیز در مقابل گفت: ما به هماهنگی خود با احزاب سیاسی به منظور دستیابی به پیشرفت های بیشتر ادامه خوهیم داد.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، سعدی احمد پیره، سخنگوی رسمی اتحادیه میهنی کردستان در دفتر سیاسی خود در شهر اربیل، با هیئتی از سازمان ملل متشکل از فرانسیک ریولتو لاناو، سرپرست جدید دفتر سازمان ملل در اقلیم کردستان، عزیز زبوت و عزیز برزنجی مشاور سیاسی دفتر سازمان ملل در اقلیم کردستان دیدار کرد.

سعدی احمد پیره در این دیدار به نقش چشمگیر دفتر سازمان ملل در اقلیم کردستان برای کمک و هماهنگی در پیشبرد روند سیاسی و سایر زمینه ها مانند حقوق بشر و حمایت از سازمانها و نهادهای اقلیم کردستان اشاره کرد.

در ادامه این دیدار، دو طرف در خصوص اوضاع سیاسی عراق به طور عام و اقلیم کردستان به طور خاص رایزنی کردند، سعدی احمد پیره تأکید کرد که اتحادیه میهنی به دنبال ثبات سیاسی و امنیتی در اقلیم کردستان و به ویژه خواستار ارتقای روابط میان اقلیم کردستان و بغداد به منظور دستیابی به حقوق و امتیازات بیشتر برای مردم اقلیم کردستان است.

سخنگوی اتحادیه میهنی در این باره بیان کرد: امیدواریم که سازمان ملل و نمایندگان کشورها در اقلیم کردستان، مانند همیشه نقش و تأثیر خود را در برگزاری انتخابات در موعد مقرر خود، ایفا کنند. وی همچنین  ابراز امیدواری کرد که دوستی و هماهنگی اقلیمی و بین المللی که اقلیم کردستان با کشورهای همسایه و دوستان خود در سطح بین الملل که سالهای زیادی است آن را بنیاد نهاده است، حفظ شود و همچنین آبروی اقلیم کردستان را در رعایت اصول دمکراسی و حقوق بشر نیز حفظ کنند.

سرپرست جدید دفتر سازمان ملل در اقلیم کردستان در پاسخ گفت که سازمان ملل به هماهنگی خود با احزاب و طرفهای سیاسی و ارائه هرگونه راهنمایی و کمک که باعث پیشرفت بیشتر روند سیاسی و درک بیشتر طرفین در همه موضوعات مورد بحث شود، ادامه خواهد داد.

کد خبر 2770286

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha