تلاش ها برای دور کردن حزب دمکرات کردستان از دولت فدرال، با هدف ادامه قاچاق نفت اقلیم کردستان انجام می گیرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان -فاضل الفتلاوی،نماینده پیشین ائتلاف الفتح در مجلس عراق،  گفت:تلاش ها برای دور کردن حزب دمکرات کردستان از دولت فدرال، با هدف انحصار قدرت این حزب در اقلیم کردستان و ادامه قاچاق نفت اقلیم انجام می گیرد.

به گزارش کردپرس، فاضل الفتلاوی، نماینده پیشین ائتلاف الفتح در مجلس عراق، درگفتگو با خبرگزاری «المعلومه» با اشاره به اینکه اصرار حزب دمکرات کردستان برای به تعویق انداختن انتخابات پارلمان کردستان به نفع این حزب یا اقلیم کردستان نیست، افزود: به حاشیه راندن حزب دمکرات کردستان از مشارکت در دولت فدرال،با هدف انحصار قدرت این حزب دراقلیم کردستان برای دستیابی به اهداف سیاسی و اقتصادی مرتبط با قاچاق نفت اقلیم انجام می گیرد.

الفتلاوی با بیان اینکه قانون اساسی عراق بر تبعیت اقلیم کردستان در موضوع انتخابات و توزیع ثروت ها ازدولت مرکزی، صراحت دارد، تاکیدکرد: برگزاری انتخابات پارلمانی دراقلیم کردستان باید در حیطه اختیارات کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق باشد.

وی تصریح کرد: اقلیم کردستان  دارای مشکلات زیادی است که دولت فدرال برای حل آن ها تلاش می کند، بنابراین تصمیمات بغداد باید برای همگان لازم‌الاجرا است و دولت اقلیم کردستان نیز باید در سیاست خود درقبال شهروندان کُرد که دارای حق تعیین سرنوشت از طریق صندوق های رأی هستند، بازنگری کند.

کد خبر 2769966

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha