رهبر جنبش اسلامی کردستان: هیچ حزبی خواهان برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان به شیوه کنونی نیست

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ رهبر جنبش اسلامی کردستان اعلام کرد لازم است احزاب سیاسی کردستان با هم دیدار کنند و در خصوص برگزاری انتخابات پارلمان تصمیم بگیرند نه اینکه دیگران برای آنها تصمیم گیری کنند، اگر انتخابات به شیوه کنونی تحمیل شود شرایط کردستان بحرانی تر خواهد شد.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری کردستان 24، عرفان عبدالعزیر رهبر جنبش اسلامی کردستان اعلام کرد بعید است که انتخابات پارلمانی کردستان بدون مشارکت حزب دمکرات کردستان برگزار شود اگر دستهای خارجی نیز برای برگزاری انتخابات فشار بیاورند این امر باعث بحرانی تر شدن شرایط کردستان خواهد شد نه بهبود آن.

عراف عبدالعزیز افزود لازم است که احزاب سیاسی کردستان با هم دیدار کنند و در خصوص برگزاری انتخابات تصمیم گیری کنند نه اینکه دیگران برای آنها تصمیم گیری کنند اگر برگزاری این روند مطابق خواست همه احزاب باشد شرایط کردستان را بهبود خواهد بخشید اما اگر به شیوه کنونی تحمیل شود شرایط کردستان بحرانی تر خواهد شد.

عرفان عبدالعزیز تصریح کرد ما کُردها چندین سال برای کسب آزادی مبارزه کرده‌ایم همانطور که خود را محق می‌دانیم باید این حق را به اقلیتها نیز بدهیم تا بتوانند در کنار ما آزادانه زندگی کنند اتحادیه میهنی خواستار توزیع کرسی اقلیتها شده بود اما دادگاه فدرال نه تنها آنها را تقسیم نکرد بلکه آنها را حذف نمود.

وی اشاره کرد هیچ حزبی در کردستان خواهان برگزاری انتخابات با شیوه کنونی نیست.

عرفان عبدالعزیز گفت: «بغداد می‌خواست به مثابه یک استان با اقلیم کردستان رفتار کند اما اکنون موضعی را اتخاذ کرده‌اند و فهمیدند که چنین امری ممکن نیست بنابراین نرمش نشان دادند، انتظار می‌رود در آینده نیز نرمشهای بیشتری از خود در مقابل اقلیم کردستان نشان دهند».

کد خبر 2769531

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha