شرکت PYD و کنگره ستاره در انتخابات شهرداری‌های کردستان سوریه در یک لیست واحد

سرویس سوریه - PYD و کنگره ستاره تصمیم گرفتند به عنوان یک اتحاد در انتخابات شهرداری‌های شمال و شرق سوریه شرکت کنند.

به گزارش کردپرس، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(PYD) و کنگره ستاره ضمن درخواست از مردم برای شرکت در انتخابات شهرداری‌های شمال و شرق سوریه تصمیم گرفتند به عنوان یک اتحاد در این انتخابات شرکت کنند.

به نوشته آژانس خبری فرات، حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) و کنگره ستاره حسکه با صدور بیانیه‌ای برای مردم اعلام کردند که با لیست مشترک در انتخابات شهرداری‌ها و انجمن شهرداری‌های شمال و شرق سوریه شرکت خواهند کرد.

آنها در بیانیه خود همچنین از مردم خواستند تا در انتخابات شرکت کنند.

«صالح مسلم» رئیس مشترک PYD و «ریحان لوقو» سخنگوی کنگره ستاره این بیانیه را در ساختمان PYD در محله کبابه حسکه قرائت کردند.

در این بیانیه آمده است که PYD و Kongra Star پس از گفتگوهای مشترک بر سر بسیاری از موارد به توافق رسیده‌اند و بر اساس نظر مشترک مربوط به انتخاب نامزدها و تهیه فهرست مشترک برای ایجاد یک شورا در انتخابات شهرداری‌ها و انجمن شهرداری‌ها شرکت خواهند کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «بر اساس قرارداد اجتماعی و قوانین AANES، انتخاب رئیس مشترک شهرداری و انجمن شهرداری‌ها موجب تقویت مدیریت مردم بر جامعه می‌شود. توسعه فرهنگ دموکراتیک در منطقه از اهمیت تاریخی برخوردار است و این انتخابات الگویی از دموکراسی مستقیم خواهد بود.»

همچنین در این بیانیه بیان شد که برگزاری انتخابات در کنار حملات علیه منطقه، اصرار مردم برای دستیابی به یک نظام دموکراتیک مبتنی بر خواست مردم را تبیین می‌کند.

در این بیانیه همچنین آمده است که مشارکت کنگره ستاره به همراه PYD در این انتخابات اولین بار است که در منطقه اجرا می‌شود و کنگره ستاره گامی نو را در تغییرات اجتماعی برمی‌دارد و با قدرت در انتخابات شرکت خواهد کرد.

در این بیانیه همچنین مشخص شد که اسامی نامزدها به صورت دموکراتیک و به دور از تصمیمات شخصی و محوری مشخص شده و زمان و نحوه برگزاری انتخابات در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

همچنین از اعضا و هواداران دو طرف دعوت شد تا در انتخابات شرکت کنند تا نامزدهای دارای تجربه انتخاب شوند.

کد خبر 2769479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha