عضو شورای رهبری حزب اتحادیه میهنی کردستان: افراد متوفی در انتخابات آتی شرکت نخواهند کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- در قرعه کشی انتخابات کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق کد 129 به حزب اتحادیه میهنی کردستان اختصاص یافت. مقامات اتحادیه میهنی می‌گویند که تمام آمادەسازی ها و مقدمات برای برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر انجام شده است، یکی از اعضای شورای رهبری حزب اتحادیه میهنی نیز اعلام کرد: «افراد متوفی کردستان این بار نمی‌توانند رأی دهند!».

به گزارش کردپرس به نقل از سایت رسمی حزب اتحادیه میهنی کردستان، شیخ جعفر شیخ مصطفی، رئیس شورای حفظ منافع عالی اتحادیه میهنی کردستان گفت: «اتحادیه میهنی کردستان تمام آمادەسازی ها و مقدمات اولیه را برای برگزاری انتخابات به انجام رسانده است، هیچگونه مشکلی نداریم و در انتظار موعد انتخابات هستیم و با کلیه جریان های کردستانی نیز هماهنگی و روابط محکمی داریم».

به گفته شیخ جعفر؛ بافل طالبانی، رئیس حزب اتحادیه میهنی در سفر خود به بغداد تمام تلاش خود را برای حل مشکلات حقوق و بودجه به کار گرفته و با طرفهای عراقی برای رسیدگی به این مسائل ملاقات کرده است.

بحث به تعویق انداختن انتخابات ارتباطی با اتحادیه میهنی ندارد

لطیف نیروه‌یی، مسئول تیم رسانه‌ای حزب اتحادیه میهنی کردستان می‌گوید: «به تعویق انداختن انتخابات، موضوعی است که ارتباطی به اتحادیه میهنی ندارد، آنچه به ما مربوط است این است که ما خواهان برگزاری انتخابات در موعد مقرر هستیم و خود را برای این فرایند آماده کرده‌ایم».

لطیف نیروه‌یی افزود: «ما به عنوان حزب اتحادیه میهنی معتقد بودیم با قانون سابق انتخابات پارلمانی کردستان، نمی توان یک انتخابات سالم و شفاف در اقلیم کردستان برگزار کرد، زیرا همه احزاب کرد نیز دقت و نظر خود را متوجه آن قانون کرده بودند و این یک مشکل قانونی بود، بنابراین خواستار اصلاح قانون شدیم و دادگاه فدرال نیز راه حلی ارائه داد که در جهت تحکیم دمکراسی باشد».

رئیس تیم رسانه‌ای حزب اتحادیه میهنی همچنین بیان کرد که در انتخابات پیش رو هیچکس و یا هیچ حزبی نمی‌تواند به جای افراد متوفی و یا اشخاص دیگری رأی بدهد و کرسی هیچ استانی به استان دیگر نخواهد رفت.

اتحادیه میهنی بر یک انتخابات سالم و شفاف تأکید دارد

رزگار حاجی محمد، مسئول ستاد انتخاباتی حزب اتحادیه میهنی کرستان به رسانه رسمی این حزب (PUKMEDIA) اعلام کرد: «اتحادیه میهنی با کد 129 در انتخابات آتی پارلمان اقلیم کردستان شرکت خواهد کرد و طبق برنامه‌ریزی کمیسیون خود را برای مراحل بعدی انتخابات آماده خواهد کرد».

رزگار حاجی محمد تصریح کرد: «اتحادیه میهنی مجدداً بر برگزاری یک انتخابات سالم و شفاف در موعد مقرر یعنی در تاریخ 2024/06/10 تأکید می‌کند و در همین راستا و باتوجه به مراحل، درحال انجام آمادگی ها برای شرکت در این فرآیند است».

رئیس اقلیم کردستان طی یک فرمان ریاستی روز 2024/06/10 را به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات اعلام کرد و در قرعه‌کشی تخصیص کدهای انتخاباتی ائتلاف، احزاب و نامزدها که توسط کمیسیون عالی انتخابات عراق در بغداد انجام شد، کد 129 به حزب اتحادیه میهنی کردستان اختصاص یافت، اتحادیه میهنی با همین کد در انتخابات آتی پارلمان کردستان شرکت خواهد کرد.

کد خبر 2769257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha