کنسولگری آلمان در اقلیم کردستان: به تعویق انداختن انتخابات، مشروعیت قانونی نهادهای اقلیم کردستان را زیر سوال می‌برد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ کنسولگری کشور آلمان در اقلیم کردستان درخصوص موضوع انتخابات پارلمان کردستان به رسانه ‌NRT اعلام کرد تعویق انتخابات مشروعیت قانونی نهادهای اقلیم کردستان را زیر سوال می‌برد.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری ‌NRT، کنسولگری کشور آلمان در اقلیم کردستان درباره برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان اعلام کرد: برگزاری انتخاباتی عادلانه و سالم، قلب روند دمکراسی است. برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان نیز امتداد و گسترش حمایت از ایجاد فضا و محیطی دمکراتیک در داخل اقلیم کردستان است.

کنسولگری آلمان در ادامه افزود: اگرچه انتخابات می‌بایست در زمان مقرر خود یعنی سال ۲۰۲۲ برگزار می‌شد با این وجود این روند چندین بار است که به تعویق می‌افتد همین این امر عامل تضعیف مشروعیت دمکراسی در اقلیم کردستان است.

این کنسولگری اعلام کرد: دولت آلمان به حمایت خود از برگزاری انتخابات پارلمان کردستان ادامه می‌دهد و از احزاب سیاسی کردستان می‌خواهد در سریعترین زمان ممکن انتخابات را برگزار کنند و همه آنها در این روند مشارکت کنند و به بهانه‌های مختلف آن را به تعویق نیاندازند زیرا به تعویق انداختن بیشتر انتخابات مشروعیت قانونی نهادهای اقلیم کردستان را زیر سوال می‌برد. مردم اقلیم کردستان باید نماینده مورد علاقه خود را انتخابات کنند.

این در حالی است تاریخ ۲۰۲۴/۶/۱۰ برای برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان تعیین شده است و فشار زیادی از سو داخل و  جوامع بین‌المللی بر  احزاب حاکم برای برگزاری انتخابات وارد می‌شود.

کد خبر 2769254

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha