عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان: وارد انتخاباتی از پیش طراحی شده  توسط بعضی افراد نخواهیم شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ضمن اعلام این که وارد انتخاباتی از پیش طراحی شده نخواهیم شد افزود: آنها می‌خواهند مرزی برای موضوعات مغایر با قانونی اساسی که بر علیه اقلیم کردستان تحمیل می‌شوند، تعیین شود.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری روداو، روز چهارشنبه پشتیوان صادق عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان در کنفرانسی مطبوعاتی ضمن اشاره به موضع حزب دمکرات در خصوص انتخابات پارلمان افزود وارد انتخاباتی از پیش طراحی شده توسط بعضی افراد نخواهیم شد.

پشتیوان صادق در ادامه افزود: از سال ۱۹۹۲ که روند انتخابات برگزار می‌شود ما به عنوان حزب دمکرات کردستان در انتخابات رتبه اول را داشتیم در انتخابات ۲۰۲۱ مجلس عراق که سالمترین انتخابات بود علیرغم این که اثر انگشت ۴۰۰ هزار نفر برای شرکت در رای گیری شناسایی نشد حزب ما ۳۳ کرسی به دست آورد که هیچ حزب دیگری در این حد آرا کسب نکرد در آن زمان کرسی اقلیتهایی وجود نداشت تا گفته شود حزب دمکرات کردستان با کرسی اقلیتها چنین کرسی‌هایی را به دست آورده است.

تاریخ ۱۰ ماه ژوئن سال جاری برای برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان تعیین شده است و تا به امروز حزب دمکرات کردستان این انتخابات را تحریم کرده است. پشتیوان صادق در این باره گفت : «زمانی که می‌گوییم شرکت نمی‌کنیم منظور ما این است که برای موضوعات غیر قانونی و خلاف قانونی اساسی که بر کردستان تحمیل می‌شود سطحی تعیین شود و قانون اساسی در زمینه رفع مشکلات قاضی باشد».

پشتیوان صادق که همزمان وزیر اوقاف اقلیم کردستان نیز است در خصوص حقوق کارمندان اقلیم کردستان اعلام کرد  حقوق های پرداخت شده حق مردم کردستان هستند و انجام این امر حاصل گفتگوهای میان دو دولت بغداد و اقلیم کردستان بوده است.

وی درباره حقوق ماه چهارم میلادی سال جاری گفت: «وزارت اقتصاد و دارایی و وزارتخانه ذیربط بعد از عید فطر مشغول آماده کردن لیست حقوق خواهند شد و امیدواریم از این پس مشکل حقوق  ماهیانه وجود نداشته باشد».

در دو هفته گذشته کارمندان اقلیم کردستان حقوق ماههای فوریه و مارس سال جاری را دریافت کرده‌اند.

کد خبر 2769220

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha