رئیس اقلیم کردستان: هیچگونه تصمیمی مبنی بر به تعویق انداختن انتخابات پارلمانی کردستان اتخاذ نشده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ رئیس اقلیم کردستان اعلام کرد هیچگونه تصمیمی مبنی بر به تعویق انداختن موعد مقرر شده برای برگزاری انتخابات پارلمان کردستان اتخاذ نشده است.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری کانال ۸، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان در پاسخ به سوال خبرنگار رسانه کانال ۸ در خصوص انتخابات پارلمانی کردستان اعلام کرد وی در چارچوب مسئولیتش و به عنوان رئیس اقلیم کردستان تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان را تعیین کرده است و تا کنون نیز هیچگونه تغییری برای به تعویق انداختن زمان برگزاری انتخابات پارلمان صورت نگرفته است.

وی افزود: این یک موضوع سیاسی است و باید همه احزاب در این زمینه اظهار نظر کنند و در نهایت در این باره با هم به تفاهم برسند.

نچیروان بارزانی اشاره کرد که دیدارهای آنها با نخست وزیر عراق و ائتلاف اداره دولت در چارچوب روابط میان اربیل و بغداد برگزار شدند.

رئیس اقلیم کردستان تصریح کرد که آنها تلاش می‌کنند تا برگزاری دیدارها و جلسات آنها ادامه داشته باشند تا همه مشکلات را با گفتگو رفع کنند.

نچیروان بارزانی در خصوص توقف صادرات نفت اقلیم کردستان گفت: «در این خصوص گفتگو و مذاکره کرده‌ایم باید صادرات نفت از سرگرفته شود، در نتیجه توقف صادرات نفت بالغ بر هفت میلیارد دلار به بودجه عراق خسارت وارد شده است».

کد خبر 2769111

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha