مرز رازی از کسب رتبه نخست تردد گردشگر تا ماجرای عجیب غیب شدن تایر خودروی مسافران

سرویس آذربایجان غربی- مرز رازی خوی در ایام تعطیلات نوروز امسال علاوه بر کسب رتبه نخست تردد مسافران نوروزی در استان با ماجرای عجیب غیب شدن تایر خودروهای مسافران در پارکینگ این مرز هم روبه رو شد.

به گزارش کردپرس، پایانه مرزی رازی امسال شاهد ترددبیش از ۸۵ هزار تردد مسافر و تردد ٥هزار و ۴۴۴ سواری ایرانی و خارجی بود که با این آمار در رتبه اول ترددها در بین پایانه های مرزی استان آذربایجان غربی قرار گرفت.

پایانه مرزی بازرگان ماکو نیز در مجموع با تردد ۶۳ هزار مسافر و ۱۹۹ دستگاه اتوبوس و تردد چهار هزار و۳۱۵ سواری ایرانی وخارجی در رتبه دوم ترددهای نوروزی مرزی قرار دارد.

بعد از آن پایانه مرزی سرو ارومیه با تردد ۲۷ هزار و ۴۲۲ نفر، پایانه مرزی تمرچین با تردد ۲۶ هزار نفری و کیله سردشت با تردد ٣هزار و ‌۷۶۸ نفر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

با آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۳ تعداد ۶۴۶ دستگاه اتوبوس و ۱۰ هزار و ۹۲۹ دستگاه سواری ایرانی و خارجی از پایانه‌های مرزی استان تردد کرده‌اند ودر مجموع طی نوروز امسال ۲۱۵ هزار مسافر در پایانه‌های مرزی استان تردد داشتند.

بنا بر اعلام  راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی؛ از آغاز طرح نوروزی تا ١٣ فروردین جاری، ۱۴۷ هزار و ۸۹۵ مسافر در قالب ۲۲ هزار و ۵۴ سفر توسط ناوگان حمل ونقل عمومی آذربایجان‌غربی جابه‌جا شدند که میزان جابه‌جایی مسافر نسبت به مدت زمان سال گذشته ۲۴.۸۹ درصد کاهش داشته و همچنین تعداد سفر نیز ۱۴.۰۶ درصد روند کاهشی را نشان می دهد.

در ایام تعطیلات نوروزی علیرغم کسب رتبه اول تردد در پایانه مرز رازی خوی اما، این مرز با حواشی عجیبی روبه رو بود که آن هم غیب شدن تایر خودروهای پارک شده مسافران در پارکینگ مرز رازی بود که در فضای مجازی منتشر شد ولی فرماندار خوی ضمن تکذیب فیلم های منتشره علت غیب شدن تایر خودروها را تعمیر تایرها توسط نیروی خدمانی عنوان کرد و گفت: تایرهای که باد لاستیک شان خالی شده بود تعمیر می شدند!!

کریم علی نژاد فرماندار خوی در این خصوص  اظهار کرد: ویدئوی پخش شده در فضای مجازی مبنی بر سرقت تایر خودروهای پارک در پارکینگ رازی کذب است. بلکه تایرهای خودروهایی که باد لاستیک شان خالی شده بود توسط نیروهای خدمات در حال تعمیر بودند و متاسفانه افرادی از روی قصد و غرض و یا از سر بی اطلاعی اقدام به پخش این گونه اخبار کذب و تشویش اذهان عمومی نموده اند.

او ادامه داد: خودروهای پارک شده در پارکینگ مرز رازی در امنیت نگه داری می‌شوند. 
 

کد خبر 2768902

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha