وزارت نفت عراق: شرکتهای تولیدکننده نفت در اقلیم کردستان قراردادهای خود را برای ما ارسال نکرده‌اند

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ معاون وزیر نفت عراق در مصاحبه‌ای اعلام کرد به تلاشهای مداوم خود برای رفع مشکلات شرکتهای تولید کننده نفت در اقلیم کردستان ادامه خواهند داد برای این منظور نیز خواستار ارسال قراردادهای آنها شده‌اند اما این شرکتها تاکنون از انجام این امر امتناع ورزیده‌اند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خری کانال ۸، حامد ذوبعی معاون وزیر نفت عراق در امور تفکیک فرآورده‌های نفتی در مصاحبه با رسانه عراقی اعلام کرد هزینه تولید نفت از سوی کمپانیهای تولید کننده فعال در اقلیم کردستان بسیار بالاتر از سطحی است که عراق آن را تعیین کرده است.

وی افزود عراق به دلیل توقف صادرات نفت اقلیم کردستان دچار ضرروزیان مادی شده است اما عراق عامل صدور این حکم نبوده است بلکه از سوی کشور ترکیه و با حمایت تصمیم دادگاه داوری پاریس که به عنوان دادگاه قضایی برای قراردادها تعیین شده، متوقف شده است.

معاون وزیر نفت عراق اشاره کرد: براساس قانون بودجه عمومی عراق خواسته شده است که قراردادهای نفتی شرکتهای تولید کننده نفت در اقلیم کردستان مورد بازنگری قرار گیرند و به تعادلی طبق میانگین مقدار هزینه تولید نفت در عراق برسند. در اقلیم کردستان هزینه تولید نفت بالاتر است.

ذوبعی تصریح کرد: از شرکتهای تولید کننده نفت در اقلیم کردستان خواستار ارسال قراردادهایشان شده‌اند اما تاکنون از انجام این کار امتناع ورزیده‌اند و افزود آنان برای از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان به تلاشهای خود ادامه خواهند داد.

کد خبر 2768847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha