کشته شدن یک فرد ترکمان بر اثر حملە پهبادی بە منطقۀ کفری

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ در نتیجه حمله پهبادی که ناحیه کفری از مناطق خودمختار گرمیان را مورد هدف قرار داد، فردی به نام حسین علی عباس بیاتی کشته شد، بر اساس اطلاعات رسیده نامبرده رئیس قبیله‌ای از ترکمن ها در ناحیه کفری است. در حال حاضر نیروهای امنیتی مشغول تحقیق و بررسی به منظور شناسایی عامل این حمله هستند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری دراو میدیا، شیخ علوش (حسین علی عباس بیاتی)رئیس قبیله ترکمن‌ها در گرمیان بر اثر یک حمله پهبادی کشته شد.

در این باره ریاست جبهه ترکمانی در بیانیه‌ای اعلام کرد این اقدام تروریستی که در آن مهمانسرای قبیله بیاتی در منطقه کفری مورد هدف قرار گرفت را محکوم می‌کنیم.

این حمله توسط پهباد جنگی انجام گرفته و در پی آن شیخ حسین علوش رئیس قبیله بیات که یکی از چهره‌های برجسته جامعه کفری بود کشته شد.

این حمله نشان دهنده هدف قرار دادن مستقیم اقلیتهای ترکمن و بر همزدن شرایط امنیتی و ثبات و همزیستی صلح آمیز و برادرانه در کفری است، به خصوص که این اقدام با نزیک شدن به زمان برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان مصادف است.

ریاست جبهه ترکمانی اعلام کرد از فرمانده کل نیروهای مسلح دولت، نخست وزیر و دولت اقلیم کردستان می‌خواهیم اقدام فوری را برای استقرار امنیت و آرامش در کفری انجام دهند و تحقیقات سریع خود را برای شناسایی عاملان پشت پرده این حمله آغاز کنند و جنایتکاران را تحویل قانون دهند.

کد خبر 2768823

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha