ممکن است مقام ارشدی وجود داشته باشد که مایل نباشد در طرح «حساب من» مشارکت کند تا بتواند به پولشویی و قاچاق در مرزها و قمار کردن خود ادامه دهد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ سخنگوی دولت اقلیم کردستان اعلام کرد اجرای طرح «حساب من» ادامه دارد و حدود ۳۰۰ هزار حقوق بگیر تاکنون در این طرح شرکت کرده‌اند و دولت در نظر دارد تا پایان سال جاری میلادی همه کارمندان اقلیم را مشمول این طرح کند، وی افزود: عدم مشارکت برخی از حقوق بگیران سلیمانیه در این طرح یک اقدام پوپولیستی دیگری مانند سایر اقداماتی است که بر علیه کابینه دولت اعمال می‌شود.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری صدای آمریکا، پیشوا هورامانی سخنگوی دولت اقلیم کردستان به صدای آمریکا اعلام کرد تعداد زیادی از کارمندان اقلیم کردستان در طرح «حساب من» شرکت کرده‌اند دولت درنظر دارد تا پایان سال میلادی جاری همه کارمندان اقلیم کردستان را مشمول طرح حساب من کند این طرح، اقلیم کردستان را وارد مرحله دیگری از نظر اقتصادی و مالی خواهد کرد و در نظر گرفته شده است که مانند همه کشورهای توسعه یافته دنیا به روشی شفاف و مدرن امورات این طرح پیش برود.

وی افزود: تیمهای مربوطه مشغول فعالیتهای خود در این زمینه هستند تا کنون حدود ۳۰۰ هزار کارمند در این طرح شرکت کرده‌اند و کارت بانکی خود را دریافت کرده‌اند.

یکی از مشکلات اصلی میان دولت مرکزی و اقلیم کردستان در حال حاضر سازو کارهای مربوطه به توزیع حقوق کارمندان اقلیم است. دولت عراق خواستار ملی کردن حقوق کارمندان اقلیم است که توزیع آن از طریق بانک فدرالی انجام می‌گیرد. اگرچه دولت اقلیم خواهان پرداخت حقوق از طریق طرح حساب من شده است اما تا کنون عراق موافقت خود را با اجرای این طرح اعلام نکرده است.

پیشوا هوارامانی در این باره افزود: دولت اقلیم کردستان بسیار زیبا برای این طرح برنامه‌ریزی کرده است دولت فدرال اگر به دنبال مشخصات کامل فردی کارمندان می‌باشد این مشخصات در طرح حساب من بسیار وسیعتر در طرح توطین حقوق است که در آن تنها مشخصات شناسنامه‌ای صرفا برای تحویل حقوق قید شده است.

هورامانی افزود: اگر طرح حساب من مانند آنچه که هست مزایای مختلف آن برای مردم تفهیم شود بدون شک همه مردم با آن موافق خواهند بود دولت اقلیم کردستان چندین بار سرزنش شده که مردم در فصول سرد و گرم برای دریافت حقوق مراجعه می‌کنند، اگر طرح حساب من اجرا شود مردم در نزدیکی منزل خود حقوق دریافت می‌کند و می‌توانند در هر جا که هستند با آن خرید کنند همچنین طرح بسیار خوبی برای جامعه بین‌المللی نیز می‌باشد و  این فرصت را می‌دهد تا به اقلیم کردستان با دید دیگری نسبت به موضوع پولشویی و غارت و هدردادن پول نگریسته می‌شود.

از مجموع حدود یک حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر حقوق بگیر تا کنون ۳۰۰ هزار نفر از آنها در طرح دولت اقلیم کردستان (حساب من) شرکت کرده‌اند اکنون نیز مراجعه کارمندان در ادارات مختلف به صورت مرحله به مرحله ادامه دارد اما بر اساس واکنش‌های بخش زیادی از حقوق بگیران سلیمانیه در شبکه‌های اجتماعی روند انجام این طرح در این استان کند است و بخش بزرگی از کارمندان این منطقه این طرح را رد می‌کنند.

سخنگوی دولت اقلیم کردستان بدون اینکه اسمی از هیچ حزب خاصی به میان بیاورد این موضع اتخاذ شده از سوی منطقه سلیمانیه را یک موضع پوپولیستی و مخالف با کابینه نهم دولت می‌داند.

پیشوا هورامانی افزود: موضع سلیمانیه یک اقدام پوپولیستی در چارچوب همه اقدامات دیگر مخالف با کابینه دولت انجام گرفته است هر اقدامی مناسبی که از سوی این کابینه آغاز می‌شود با مخالفت  بعضی‌ها مواجه می‌شود، طرح حساب من جزء خواست و مطالبات مردم بود اکنون یک حمله سیاسی بر علیه این طرح در چارچوب حملات دیگر علیه کابینه دولت انجام گرفته است.

وی افزود: این طرح ظرفیت آن را دارد که از ورود پول نامشروع و قاچاق و پولشویی که هنوز برخی از افراد در اقلیم کردستان نمی‌خواهند منابع مالی آنها مشخص گردد، جلوگیری کند، شاید مقامات ارشد سیاسی وجود داشته باشند که مایل نباشند در طرح طرح حساب من شرکت کنند تا بتوانند به روند پولشویی و قاچاق در مرزها و قمار کردن خود ادامه دهند.

کد خبر 2768575

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha