از یک میلیون و 114 هزار و 335 نفر حقوق بگیر، 250هزار نفر حساب بانکی دولت اقلیم کردستان را افتتاح کرده‌اند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسئول پروژه "حساب من" می گوید 250 هزار حساب بانکی در اقلیم کردستان افتتاح شده است؛ وی افزود که قرار است تا دو ماه آینده ۷۶ کابین دستگاه خودپرداز در اربیل نصب کنند.

به گزارش کردپرس، مروان احمد، مسئول پروژه حساب من به کردستان 24 گفت که پروژه حساب من یک پروژه موفق و مستمر است، تا کنون 250 هزار حساب بانکی در اقلیم کردستان افتتاح شده است.

مروان احمد اشاره کرد که 213 هزار حساب بانکی در اربیل افتتاح و بیش از 140 هزار کارت برای کارمندان صادر شده است.

قابل ذکر است که دولت اقلیم کردستان به دولت عراق اعلام نموده  یک میلیون و 114 هزار و 335 نفر  دراقلیم کردستان  از دولت اقلیم کردستان حقوق دریافت می نمایند  که بدین ترتیب . به عبارتی  فقط حدود 23% حقوق بگیران اقلیم کردستان ،حساب بانکی دولت اقلیم کردستان را افتتاح کرده‌اند.

وی تصریح کرد که افتتاح "حساب من" را در دهوک و سلیمانیه آغاز کرده‌اند و تا کنون 19000 حساب در سلیمانیه و 18000 حساب در دهوک افتتاح شده است.

نامبره افزود: دستگاههای خودپرداز در چند نقطه اربیل نصب شده است و قرار است تا دو ماه آینده ۷۶ دستگاه خودپرداز در سلیمانیه و دهوک نیز نصب شود.

مسئول پروژه حساب من گفت: آن پنج بانکی که در "حساب من" مشارکت می‌کنند؛ روزانه می‌توانند 10 هزار کارت "حساب من" را چاپ و سپس به مراکز توزیع کارت ارسال کنند تا به کارمندان و حقوق بگیران پس داده شود.

روز سەشنبه (28 فوریه 2023)، مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم از راه اندازی طرح «حساب من»، به عنوان یک برنامه جامع مالی برای کارمندان بخش دولتی و بازنشستگان خبر داد.

اداره رسانه و اطلاع رسانی دولت اقلیم کردستان در ٥ مارس ۲۰۲۳ اعلام کرد که طرح ابتکاری «حساب من» که توسط نخست وزیر مسرور بارزانی مطرح شد، مزایای زیادی برای شهروندان و اقتصاد اقلیم کردستان خواهد داشت. از جمله مزایایی که از آن بهره مند خواهند شد، دسترسی آسان به حسابها و امنیت آن، پرداخت منظم و به موقع حقوق بدون رزرو نوبت، کاهش خطر سرقت حقوق و پس انداز است.

همچنین از مزایای پروژه «حساب من» برای محصولات مالی، ایجاد درآمد اضافی از قراردادن پول نقدینگی غیرضروری در پس انداز،خرید کالا یا پرداخت هزینه های شخصی از طریق وام های آسان و در نهایت، کمک به ارتقای بینش مالی شهروندان است.

اداره رسانه و اطلاع رسانی توضیحاتی درمورد مزایای پروژه حساب من درحوزه پرداختهای دیجیتالی ارائه کرده است که شامل نحوه پرداخت هزینه خرید آنلاین کالا، ارائه خدمات با استفاده از کارت های بانکی، امکان انتقال بین حساب های مختلف از طریق کارت های موبایل/اینترنت و دریافت حواله بین المللی بدون مراجعه به صرافی است.

پروژه حساب من در زمینه اقتصاد اقلیم کردستان نیز موجب افزایش تولید داخلی به دلیل مشارکت شهروندان در بخش بانکی، افزایش درآمد مصرف کننده به دلیل افزایش وام های شخصی، اشتغال زایی در بخش بانکی، کاهش اتکا به تراکنش های نقدی، افزایش کارایی دولت و شفافیت و ظهور پرداخت های دیجیتال برای ارائه خدمات عمومی خواهد شد.

کد خبر 2768482

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha