جاده توسعه، یک پروژه حیاتی است و ترکیه شریکی کلیدی در این پروژه مهم در مسیر تجارت بین‌المللی است

سرویس عراق و اقلیم کردستان-رئیس جریان حکمت ملی عراق، پنجشنبه (2فروردین1403) اسفند 1393) در دیدار با علیرضاگونای، سفیر ترکیه دربغداد، در خصوص طرح جاده توسعه و اهمیت دستیابی عراق به سهم عادلانه آب، گفتگو کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری«ارث نیوز» دفتر سید عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق در بیانیەای اعلام کرد: حکیم در دیدار با گونای همچنین در خصوص تحولات عرصه سیاسی عراق و منطقه و راەهای گسترش روابط دوجانبه بین بغداد و آنکارا که منافع دو کشور را تحقق خواهد بخشد، به بحث وتبادل نظر پرداخت و ضمن تاکید بر اهمیت هماهنگی و همکاری در حل مشکلات باقی مانده در کشور، مجددا" حمایت خود را از روند بازسازی، توسعه و اعمال قانون در عراق، اعلام داشت.

بر اساس این بیانیه، سید عمار حکیم، تصریح کرد: جاده توسعه یک پروژه حیاتی است و ترکیه شریکی کلیدی در این پروژه مهم در مسیر تجارت بین‌المللی است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت دستیابی عراق به سهم عادلانه آب، بر حفظ همزیستی مسالمت آمیز در استانهای مختلف و اهمیت برقراری ثبات اجتماعی به عنوان یکی از مولفەهای ثبات کنونی در عراق، تاکید کرد.

این بیانیه حاکی است که رئیس جریان حکمت ملی عراق با اشاره به ضرورت تغییر ماموریت ائتلاف بین المللی به برقراری روابط دوجانبه بین بغداد و برخی کشورهای ائتلاف، به نحوی که حاکمیت عراق حفظ شود، مجددا توقف فوری جنگ در غزه، بازسازی نوار غزه و کمک به آوارگان فلسطینی را خواستار شد.

کد خبر 2768454

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha