اشغال عفرین را اشغال تمام خاک سوریه می‌دانیم

سرویس سوریه - مدیریت خودگردان در ششمین سالگرد تصرف عفرین توسط ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن، تصرف این شهر را اشغال کل خاک سوریه دانست و اعلام کرد که تمام توان خود را برای آزادسازی عفرین و دیگر مناطق اشغالی بسیج خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت ششمین سالگرد تصرف عفرین توسط ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن، تصرف این شهر را اشغال کل خاک سوریه عنوان کرد و اعلام کرد که تمام توان خود را برای آزادسازی عفرین و دیگر مناطق اشغالی بسیج خواهد کرد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، AANES به مناسبت ششمین سالگرد تصرف  عفرین توسط ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن بیانیهای کتبی منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: «۶ سال از اشغال عفرین می گذرد، پس از مبارزه و مقاومت افسانه‌ای مردم ما در عفرین در کنار یگان‌های مدافع خلق (YPG) و یگان های مدافع زنان (YPJ) به مدت ۵۸ روز، عفرین در نتیجه توطئه‌ها و مذاکرات بین نیروها و طرف‌های مختلف تصرف شد. در نتیجه ابن اشغالگری، بقایای داعش، النصره و سایر گروه های افراطی در عفرین مستقر شدند.»

در ادامه بیانیه به وضعیت کنونی عفرین اشاره شده و آمده است: «وضعیت اسفناکی در عفرین حاکم است، دلیل آن شبه‌نظامیانی هستند که به دستور ترکیه همه اقدامات را علیه این کشور انجام می‌دهند. ارزش‌ها، اخلاق و معیارهای بین‌المللی و حقوقی را زیر پا می‌گذارند و همزمان بافت جمعیتی منطقه نیز به علت حضور آنان در حال تغییر است، قتل و آدم‌ربایی صورت می‌گیرد و حقوق زنان زیر پا گذاشته می‌شود، سوء‌استفاده‌ها و انواع شکنجه‌ها علیه مردم عفرین  انجام می‌شود و آثار تاریخی و طبیعی عفرین در حال تخریب هستند.»

در این بیانیه همچنین آمده است که حضور تیرپهای ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن به معنای نقض یکپارچگی سوریه و خاک آن و شکست تلاش‌ها برای تامین امنیت در سوریه است و اشغال عفرین به عنوان اشغال کل خاک سوریه توسط ما ارزیابی می‌شود.»

در قسمت دیگری از این بیانیه، مقاومت مردم عفرین، YPJ و YPG یادآوری شده و آمده است:

۱- آزادسازی عفرین و سرزمین های اشغالی گزینه راهبردی ماست. برای آزادسازی عفرین و بازگشت آبرومندانهخ آوارگانمان به سرزمین خود، از همه توان خود استفاده خواهیم کرد.

۲- در سوریه بدون آزادسازی عفرین و سرزمین های اشغالی راه حل و امنیت وجود ندارد. ما از نیروهای ملی می خواهیم که از مبارزات نیروهای ما در آزادسازی عفرین و بیرون راندن ترکیه از آنجا حمایت کنند.

۳- آنچه در عفرین می گذرد نقض کامل ارزش هاست. ما از کمیته‌های بین‌المللی می‌خواهیم که حقایق عفرین را بررسی کنند، تخلفات را مستند کنند و مقامات ترکیه و عاملان آن را به دست عدالت بسپارند. زیرا جنایاتی که در آنجا انجام می‌شود به دستور دولت ترکیه انجام می‌شود. سازمان‌های بین‌المللی، حقوقی و بشردوستانه باید به تعهدات اخلاقی خود عمل کنند.

۴- ما به افکار عمومی سوریه اعلام می‌کنیم که وجود اشغالگری ترکیه، اقدامات و آثار آن از مرزهای عفرین عبور کرده است.

۵- ما از همه نیروهای میهنی سوریه می‌خواهیم که وحدت خود را ایجاد کنند، تمام توانایی‌های خود را برای آزادسازی عفرین بسیج کنند و از مقاومت مردم ما حمایت کنند. آزادسازی عفرین و مناطق اشغالی، آزادسازی کل سوریه از سیاست تفرقه، درگیری و نزاع است.

کد خبر 2768347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha