استاندار: ۱۴۰۲ سال خوبی برای کردستان بود/ اطلاعات ثبت احوال در مورد واجدین رای در کردستان اشتباه بود

استاندار کردستان گفت: سالی که پشت سر گذاشتیم سال خوبی برای کردستان بوده است. رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و بسیاری دیگر از مسئولان کشوری به این استان سفر داشتند و پروژه های بزرگی نیز بهره برداری شد و پروژه هایی نیز کلنگ زنی شد.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه ستان کردستان، گفت: سالی که پشت سرگذاشتیم، برای استان کردستان سال خوبی بود؛ این سال خوب بودن به معنای این نیست که ما مشکلی نداشته ایم، ضعفی نداشته ایم، یا مردم در حال حاضر مشکلی ندارند اما اگر نسبی موضوعات را ارزیابی و با سال های گذشته مقایسه کنیم، سال خوبی بوده است.

وی اظهار کرد: امسال سالی بود که رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و بسیاری دیگر از مسئولان کشوری به این استان سفر داشتند و پروژه های بزرگی نیز بهره برداری شد و پروژه هایی نیز کلنگ زنی شد.

استاندار کردستان افزود: اخیرا یک پژوهشی در یکی از مراکز کشور صورت گرفته که فضای استان ها را در پلت فرم های مختلف ارزیابی کرده است و یک نمونه آن رتبه آخر کردستان در پلت فرم «توییتر» در دی ماه سال ۱۴۰۱ با منفی ۶ دهم درصد است که در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ این رتبه به رتبه اول رسیده و کردستان یکی از استان های سبز در این شاخص ارزیابی است.

زارعی کوشا ادامه داد: فضای توییتر نیز فضایی است که بیشتر جامعه نخبگان و یا جامعه منتقدان با آن سرو کار داشته و بچه های انقلابی زیاد در آن فعالیت ندارند و از این رو عملکرد مناسبی در فضای اجتماعی و سیاسی کردستان در این فضا داشته است.

وی یادآور شد: متاسفانه در دوره های گذشته تابوهایی به اشتباه در استان شکل گرفته که مردم خود را شهروندان درجه ۲ می دانستند اما امروز مجموعه مدیریتی، مسئولان و دست اندرکاران با پشتیبانی دولت به گونه ای عمل کرده که اعتماد مردم به آنها بازیافته و این احساس در آنها تغییر کرده است و عیلرغم تمام تخریب های سنگین داخلی و خارجی که نسبت به مسئولان کردستان صورت می گیرد، هیچ یک از مواضع خود نسبت به خدمت به مردم کوتاه نیامده اند.

استاندار کردستان بیان کرد: در داخل کشور تخریب هایی توسط برخی عوامل انجام می شود که برای مردم تنها شاید یک درصد آن نمایان باشد و ۹۹ درصد دیگر آن در لوای جریانات دیگری در حال رقم خوردن است که ما از آنها خبر داریم اما همچنان به کار خود ادامه می دهیم.

زارعی کوشا گفت: سال گذشته که ما درگیر اغتشاشات بودیم در مراسم تشییع پیکر شهدای امنیت، شخصا حضور می یافتم و سخنرانی می کردم، چرا که در آن فضا جای حرف مبهم زدن و سخنان سیاسی و دیپلماتیک نبود و باید موضع صریح و شفاف می بود.

وی اظهار کرد: در همان روزی که شهید بامدی، شهید شد پشت تریبون اعلام کردم که آقایان ضدانقلاب بدانند ۴۴ سال است که نتوانسته اند غلطی بکنند؛ در زمانی که باید کاری می کردند، نشستند و برای داعشیانی که قصد داشتند زنان کرد را به اسارت جنسی ببرند، کف زدند و هیچ عرضه و غیرتی از خودشان نشان ندادند، در آن روزها آلت دست صهیونیست ها، اسرائیل و آمریکا شده بودند و اما باز هم نتوانستند غلطی بکنند.

استاندار کردستان افزود: در این مدت توهین و تخریب های بسیاری نسبت به ما صورت گرفت اما هیچ کدام را جواب ندادیم چرا که مردم دیگر اعصاب شنیدن دعواهای من و آقایان را ندارند، مردم گناهی ندارند که امنیت روانی آنها بهم بریزد.

زارعی کوشا ادامه داد: امروز به رغم مشکلات و تورم بالایی که داریم و از گذشتگان به ما ارث رسیده، علیرغم اینکه بیان می کنند که در دولت های قبل همه چیز گل و بلبل بود؛ اما قطعا وضعیت اکنون ما به مراتب از دولت های قبل بهتر است.

وی یادآور شد: عوامل بسیاری در تورم بالای کردستان نقش دارد که یکی از آنها وجود واحدهای صنفی کوچک بسیار است، ما استان مولدی نیستیم و سهم بالایی در تولید کشور نداریم، همین مسائل است که نرخ تورم در این استان را بالا می برد.

استاندار کردستان بیان کرد: علیرغم تمام این مشکلات، اما مردم هوشمند استان با وجود تمام تهدیدهایی که نسبت به آنها در فضای مجازی می شد که ضدانقلاب اعلام می کرد عکس آنها را پخش می کند و می گوید که پارسال چه کار کرده اند، اما در استقبال از رئیس جمهور حضور را دیدیم؛ در برگزاری انتخابات، مشارکت مردم را دیدیم.

زارعی کوشا گفت: مسیر حضور در میان مردم را چون به آن عقیده داریم، همچنان ادامه می دهیم و از آن خسته نمی شویم؛ کار بزرگی نرکده ایم که میرویم در بخش های مختلف، در شهرهای مختلف و در میان مردم جلساتی را برگزار می کنیم، اما اعتقاد داریم که این جلسات اثرات مثبتی خواهد داشت.

وی اظهار کرد: تا از نزدیک مطالبه مردم را نشنویم و نبینیم، نمی توانیم مدیریت درستی داشته باشیم؛ این مسیر را در سال آینده نیز با قوت انجام می دهیم چرا که حضور در میان مردم برکات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

استاندار کردستان افزود: حضور در میان مردم بازخوردهای بسیار مناسبی به همراه داشت و استفاده از لباس کردی به عنوان بخشی از هویت مردم کرد نیز یک کار بسیار زیبا است که نشان از اصالت و فرهنگ ما دارد.

زارعی کوشا ادامه داد: همانطور که قبلا هم در جشن نوروزی گفته بودم به آن گروهکی که می خواهد از آتش برای خودش نماد درست کرده و آن را برای خودش مصادره کند که ما دیگر نتوانیم در جشن هایمان از آن استفاده کنیم، نباید اجازه چنین کاری را به آنها بدهیم؛ هر چند که مردم نیز گوششان به آنها بدهکار نیست.

وی یادآور شد: مردم دیگر این مزبله ها و زباله هایی مانند گروهک های کومله، دموکرات، پاک، پژاک و ... را به حساب نمی آورند و آنها را دور ریخته اند و امروز هم از همیشه دربه درتر از گذشته هستند.

استاندار کردستان بیان کرد: منافقینی که آن همه حمایت های جهانی را داشتند، امروز در سراسر دنیا بدبخت و آواره شده اند، این گروهک ها که دیگر تفاله هایی بیش نیستند و به عنوان نوچه های آنان دیگر بین مردم جایگاهی ندارند.

زارعی کوشا گفت: مردم کردستان، مردم بسیار بزرگ و فهیمی هستند و افتخار می کنیم که امروز نوکر این مردم هستیم و از این رو تمام تمرکز خود را بر روی توسعه کلان پروژه های جدید و ایجاد فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان بیکار می گذاریم تا بتوانیم بخشی از آلام محسوس مردم را کم کنیم.

وی اظهار کرد: تعدادی دیگر کلان پروژه نیز در سال آینده در دست اجرا است که سعی می کنیم با ایجاد شرایط بهره برداری از آنها بار دیگر شرایط سفر رئیس جمهور به کردستان را فراهم کنیم.

استاندار کردستان افزود: سد ژاوه، خط انتقال آب از سد قوچم به دهگلان و قروه، پروژه صلوات آباد، توسعه فضای کشاورزی، توسعه حوزه صنعت و معدن، نوسازی مدیریتی، بهبود معیشت مردم و توسعه اقتصادی از جمله برنامه های مهمی است که برای سال ۱۴۰۳ برنامه ریزی صورت گرفته است.

زارعی کوشا در بخش دیگری از سخنانش به میزان مشارکت مردم استان در انتخابات ۱۱ اسفند اشاره کرد و ادامه داد: خوشبین ترین تحلیل گران تصور می کردند مشارکت مردم کردستان در این انتخابات حداکثر ۲۰ درصد خواهد بود.

وی یادآور شد: میزان مشارکت مردم استان در انتخابات سال ۱۳۹۸، ۳۲ درصد و در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ هم ۳۰.۵ درصد بود که کمترین میزان کاهش مشارکت را در بین استان های مختلف کشور داشتیم.

استاندار کردستان بیان کرد: براساس بررسی های انجام شده سازمان ثبت احوال حداقل ۱۸۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در کردستان را بیشتر اعلام کرده بود.

زارعی کوشا گفت: به عنوان نمونه در شهر بیجار، ۱۱ هزار نفر بیش از آمار واجدین شرایط رای دادن را اعلام کرده بودند و بیشتر جمعیت این شهر به دیگرشهرهای کشور مهاجرت کردند و این مورد در آمار واجدین شرایط اعمال نشده بود.

وی اظهار کرد: اگر مسئله مذکور مورد نظر قرار می گیرد میزان مشارکت مردم کردستان در انتخابات ۱۱ اسفند، ۳۷ درصد بود.

کد خبر 2768150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha