تنها راه حل مشکلات بازنشستگان اقلیم کردستان، یکسان سازی قانون بازنشستگی اقلیم با قانون بازنشستگی دولت فدرال عراق است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده پیشین جنبش تغییر در مجلس عراق یکسان سازی قانون بازنشستگی اقلیم کردستان با قانون  بازنشستگی دولت فدرال را خواستار شد.

 به گزارش کردپرس، غالب محمدعلی در گفتگو با خبرگزاری «بغداد الیوم» با اشاره به اینکه در قانون بازنشستگی اقلیم کردستان به کارمندانی که بیش از 30 سال در نهادهای دولتی خدمت کرده اند،  ظلم می شود، گفت:میزان پاداش پایان خدمت این کارمندان بسیار ناچیز و متناسب با میزان خدمت آنان نیست، زیرا کمترین حقوق کارمندان دولت عراق، 500 هزار دینار است، درحالی که بازنشستگان کمتر از 300 هزار دینار حقوق دریافت می کنند و این ظلم بزرگی به قشر مهمی درجامعه عراق به شمار می رود.

وی تاکید کرد: راه حل مشکلات بازنشستگان اقلیم کردستان پس از پرداخت حقوق کارکنان اقلیم توسط بغداد،یکسان سازی قانون بازنشستگی اقلیم با قانون بازنشستگی دولت فدرال عراق است.

شایان ذکر است که این درخواست نماینده جنبش تغییر همزمان با صدور حکم دادگاه فدرال درخصوص ملزم کردن اربیل و بغداد به پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان توسط بغداد در بانک های دولتی عراق و دور کردن موضوع پرداخت حقوق کارکنان اقلیم از هرگونه مشکلات مالی بین بغدادواربیل، انجام می گیرد.

کد خبر 2767831

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha