آزادی ٧٤٣ زندانی به همت ستاد دیه در آذربایجان غربی/٦٣٣ نفر هنوز نیازمند کمک اند

سرویس آذربایجان غربی- رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: با کمک ستاد دیه، تا به امروز ۷۴۳ نفر از زندانیان استان در سال جاری از زندان آزاد شده‌اند، اما هنوز ۶۳۳ نفر محکوم مالی و جرایم غیر عمد در زندان‌های استان وجود دارند که نیازمند کمک‌های مردمی و خیرین هستند.

به گزارش کردپرس، ناصر عتباتی با اشاره به رشد بی سابقه کمک‌های مردم و خیرین برای آزادی زندانیان در سال جاری گفت: در سال جاری با فرهنگ سازی و اقداماتی که برای جلب کمک‌های مردمی صورت گرفت و با برگزاری ۳۵ جشن گلریزان تا به امروز شاهد کمک نزدیک به ۵۰۰ میلیارد ریالی به آزادی زندانیان مالی و جرایم غیر عمد در سال جاری بودیم، این درحالی است که این میزان در دو سال گذشته کمتر از ۱۰ میلیارد ریال بود.

او افزود: از محل این کمک‌ها ۷۴۳ نفر از زندانیان مالی و جرایم غیر عمد که جزو افراد نیازمند و کم بضاعت جامعه هستند از زندان رهایی و به آغوش خانواده خود برگشتند.

رئیس شورای قضایی استان ادامه داد: جمع میزان بدهی این افراد ٧هزار میلیارد ریال بود که از این مبلغ شکات از ٩٣٠ میلیارد ریال بدهی خود گذشت کرده، بیش از ١٥٠ میلیارد ریال توسط خانواده‌های زندانیان فراهم شده، نود میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه اعطا و بخش قابل توجهی احکام اعسار توسط همکاران قضایی پذیرفته شده و بقیه مبلغ از محل کمک‌های مردمی تامین شده است.

عتباتی در ادامه با اشاره به اینکه ۶۳۳ نفر محکوم مالی و جرایم غیر عمد در زندان‌های استان وجود دارند که نیازمند کمک‌های مردمی و خیرین هستند گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ایام برگزاری جشن‌های گلریزان، می‌بایست با برنامه ریزی و نهادینه کردن امر خیر کمک به زندانیان نیازمند در بتن جامعه با کمک فعالان رسانه‌ای، تلاش کرد با افزایش میزان کمک ها، زمینه آزادی تعداد ۶۳۳ زندانی مالی و جرایم غیرعمد نیازمند استان فراهم شود.

عتباتی در پایان با تقدیر از تولیدکنندگان و کارآفرینان که همواره کمک حال دستگاه قضایی استان، هم در بحث آزادی زندانیان و هم فراهم نمودن زمینه اشتغال زندانیان هستند گفت: در حال حاضر ۳۰۰۰ نفر از زندانیان استان مشغول کار هستند که از این تعداد ۱۷۰۰ نفر در واحدهای تولیدی بخش خصوصی خارج از زندان شاغل هستند و این نشان از درک واقع بینانه فعالان اقتصادی از مشکلات زندان و زندانی است و امیدوارم در امر خیر کمک به آزادی زندانیان جرایم مالی و غیر عمد نیز به مانند همیشه دست دستگاه قضایی را بگیرند.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه گفت: ماه مبارک رمضان و عید نوروز دو مناسبت دینی و تاریخی پیش رو هستند که می‌شود با بستر سازی از طریق ایجاد کمپین‌هایی در قالب پویش‌های مختلف، بسترهای لازم را برای جشن‌های گلریزان که در این ایام برگزار خواهد شد فراهم و کمک‌های حداکثری را جذب کرد.

کد خبر 2767716

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha