برگزیدگان کنگره شعر منطقه ای «طلوع سرخ» در ایلام تجلیل شدند

سرویس ایلام- طی آیینی و با حضور جمعی از مسئولین و شعرا، از برگزیدگان سومین سوگواره استانی و نخستین سوگواره منطقه ای «طلوع سرخ» در ایلام از سوی کتابخانه های عمومی استان تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سمیه حیدری مدیرکل امور کتابخانه های استان ایلام در این برنامه عنوان کرد: ایلام در دوران دفاع مقدس و اربعین حسینی خود را برای نظام اسلامی ایران ثابت کرده است و از دل این مردم شاعرانی پرورش پیدا کردند که با قلم خود از دین و فرهنگ و هویت و کیان و ناموس ما دفاع می کنند.

 وی ضمن تشکر ویژه از پایگاه مقاومت بسیج استانداری ایلام، معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری، پالایشگاه گاز، هیات رزمندگان، حوزه هنری، آموزش و پرورش ایلام، دانشگاه ایلام دانشگاه فرهنگیان که در برگزاری شایسته این کنگره به اداره کل کتابخانه های عمومی استان یاری رساندند، خاطرنشان کرد: تجلیل از هنرمندان و فرهیختگان و برگزاری کارگاههای شعر و ادب مورد توجه کتابخانه های استان قرار دارد.

برگزیدگان کنگره شعر منطقه ای «طلوع سرخ» در ایلام تجلیل شدند

سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام نیز در سخنانی خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره شعر با موضوع حاج قاسم فضای معنوی و فرهنگی استان ایلام را عوض کرده است و از مدیرکل محترم کتابخانه ای استان که زمینه برگزاری این کنگره را فراهم کرده و از شاعران خوزستانی و کردستانی دعوت گرفته ان، صمیمانه قدرددانی می کنم.

وی با اشاره به مضامین پرمغزی که در اشعار قرائت شده توسط شاعران برگزیده کنگره شعر طلوع سرخ، تاکید کرد: حاج قاسم بارها برای مسائل مختلف به استان ایلام سفر می کردند و این سفرها رسانه ای نمی شد و در صحنه های مختلف باها شاهد بودیم که برای او ایدئولوژی در اولویت نبود بلکه انسان  به معنای انسان برای او مهم بود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام کنگره شعر طلوع سرخ را دارای متانت خاصی دانست که شعرا در آن هر کدام با سبک خویش موضوع حاج قاسم و شهادت و راه او را در ساحت شعر در آوردند و گفت: قدردان همه شعرایی که از استانهای همجوار و سایر مناطق استان ایلام برای شرکت در این کنگره گرد هم آمدند هستم.

برگزیدگان کنگره شعر منطقه ای «طلوع سرخ» در ایلام تجلیل شدند

کد خبر 2767012

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha