سعدی پیره: هر قدرتی که بین شهرهای اقلیم تبعیض قائل شود به چیزی جز تحقیر خودش و ساختار اقلیم نخواهد رسید

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان درباره حملات اخیر به بخشهای مختلف اقلیم کردستان اعلام کرد که اقلیم کردستان ملک همه ماست و هر قدرتی که بین شهرهای آن تبعیض قائل شود، جز کوچک کردن خود و ضربه زدن به اقلیم به چیز دیگری نمیرسد، زیرا تمام حملات با هدف تحقیر ساختار اقلیم کردستان انجام می شود.

به گزارش کردپرس، سعدی احمد پیره، سخنگوی اتحادیه میهنی در در گفت و گو با صدای آمریکا اعلام کرد که حملات به کردستان، تهدیداتی که وجود دارد، بمباران اربیل، بمباران فرودگاه عربت، حملات پهپادی، تلاش برای کاهش کارمندان سازمان های بین المللی و پایان دادن به اقامت تیم آموزشی نیروهای ائتلاف همه این موارد با هم تلاش برای تحقیر ساختار اقلیم کردستان و تهدید برای اقلیم هستند».

وی افزود: «ما باید تمام تلاش های سیاسی و دیپلماتیک را برای مقابله با این تلاش های بیهوده به کار ببندیم و یک موضع واحد داشته باشیم».

پس از حمله ایران به اربیل در 15ام ماه جاری و ادامه حملات پهپادی به نیروهای ائتلاف، در شب 26 ژانویه به میدان گازی کورمور در چمچمال حمله شد و این حمله بخش برق و انرژی را مستقیما هدف قرار داده بود.

سخنگوی اتحادیه میهنی گفت: «هر حزب سیاسی که در اقلیم معتقد است شهری با شهر دیگر تفاوت دارد، مثلاً اگر حزب دمکرات کردستان فکر کند که سلیمانیه هیچ ربطی به آنها ندارد و دولت مسئولیتی ندارد و اتحادیه میهنی کردستان فکر کند با اربیل ارتباطی ندارد، این هم تحقیر خود و هم تحقیر ساختار اقلیم کردستان است».

وی افزود: «ما باید این را بدانیم که همه مسئولیم و باید با هم از این ساختار دفاع کنیم و از دوستانمان بخواهیم در هر کجا که هستند به ما کمک کنند».

درگیری بین احزاب سیاسی به حدی رسیده است که یکدیگر را متهم می کنند، برخی ناظران و شهروندان اقلیم کردستان، اتحادیه میهنی کردستان و حزب دمکرات کردستان را به اختلاف نظر بر سر سیاست های منطقه ای متهم می کنند، مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان در بیانیه ای بدون نام بردن از حزب خاصی به «خائنان، خودفروشان و برده های دشمن» حمله کرد.

سعدی پیره معتقد است در اقلیم کردستان نظام سیاسی کثرت گرا وجود دارد و باید به این تکثرگرایی و همکاری احترام گذاشت.

سعدی پیره اظهار کرد: «ما همه قدرت های متفاوتی هستیم، همه ما تلاش می کنیم یک نظام پارلمانی چند حزبی فدرال را اجرا کنیم، در اقلیم در چارچوب عراق وقتی ما از کثرت گرایی صحبت می کنیم منظور ما چند حزبی به معنای برنامه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جداگانه است و هر کسی برنامه مختص خود را دارد و همه برای کسب بیشترین آرا، کرسی و داشتن بیشترین قدرت رقابت می کنند».

وی اضافه کرد: «اگر یکدیگر را به ناپاکی و خیانت متهم کنیم، فکر می کنم خودمان را تحقیر کرده ایم. در این زمان کوتاه نمی توانیم از چند حزبی بودن صحبت کنیم، کثرت زمانی معنا دارد که جایی برای کثرت گرایی و پذیرش متقابل برای یکدیگر باقی گذاشته باشیم».

کد خبر 2766298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha