مواردی داشتیم که استاد دانشگاه، حلقه ازدواج همسرش را برای تامین اجاره منزل خود فروخته است

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ عدم پرداخت حقوق و بحرانی بودن شرایط مالی مردم باعث شده است که مردم به فروش طلا و جواهراتی که برای مراسم عروسی خود تهیه کرده‌اند متوسل شوند یکی از اعضای اتحادیه طلافروشان اعلام کرد که استاد دانشگاه بوده که برای تامین اجاره منزلش ناچار به فروش حلقه ازدواج همسرش شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری روداو، در فایل ودیویی که رسانه خبری روداو منتشر کرده خانم را نشان داد که مادر ۱۰ فرزند است و به همراه همسرش یک حقوق ۳۰۰ هزار دیناری از بنیاد شهید و یک حقوق ۵۰۰ هزار دینار بازنشستگی دریافت می‌کنند و با دردست داشتن یک جفت گوشواره درباره قیمت خرید طلا می‌پرسد چون قصد فروش آنها را دارد و به دلیل بحران شدید مالی مجبور به فروش ۴۰ مثقال طلای خود شده است.

این عضو اتحادیه طلافروشان اربیل با اشاره به وضعیت بد اقتصادی مردم اعلام کردند که مردم برای تامین نیازهای مالی خود مجبور به فروش طلاهای خود حتی به ضرر شده‌اند گاهی اوقات نیز ما هم قصد خرید نداشته‌ایم اما چون از نیاز مبرم مالی آنها آگاه شدیم مجبور به خرید طلاهای آنها شدیم.

بر اساس آمار و اطلاعات در سال ۲۰۲۳ حدود ۵۰ تن طلا از طریق فرودگاه اربیل و سلیمانیه به بازارهای داخلی اقلیم کردستان وارد شده مورد معاملات تجاری قرار گرفته است.

«دانا ورتی» عضو سندیکای طلا و جواهرفروشان اربیل اعلام کرد مشتری به نزد ما آمده است که شغلش استاد دانشگاه بوده برای تامین کرایه خانه خود مجبور به فروش حلقه ازدواج همسرش شده است به خدا سوگند که در همین شهر اربیل طلا فروش بوده است که یک هفته حتی یک معامله خرید و فروش انجام نداده است.

بر اساس قانون بودجه، برای کل سال ۲۰۲۳ مبلغ ۹۰۶ میلیارد دینار برای حقوق کارمندان، مستمری بگیران و پیشمرگه ها تخصیص داده شد، اما بغداد پس از تصویب این قانون، تنها حقوق سه ماه را حواله کرده است و کارمندان اقلیم کردستان هنوز حقوق سه ماه آخر سال ۲۰۲۳ را دریافت نکرده‌اند و معلوم هم نیست چه موقع موفق به دریافت حقوق معوقه خود خواهند شد.

کد خبر 2766032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha