سلاح ترکیه برای تخریب زیرساخت های مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه و نشریه عنب بلدی، ترکیه از پهپادهای انتحاری برای تخریب زیرساخت های مهم در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه استفاده می کند.

به گزارش کردپرس، ارتش ترکیه در ماههای اخیر که با حملات پ.ک.ک در خاک عراق تعدادی از نیروهای خود را از دست داده، اقدام به تخریب گسترده زیرساختها در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه کرده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه امروز در گزارشی از ابزار جدید نظامی ترکیه برای تخریب این زیر ساختها، بر خلاف حملات گذشته خبر داد.

 این نهاد ناظر بر تحولات سوریه نوشت در حملات روز گذشته ترکیه به برخی اهداف کردها و نیروهای دولتی سوریه، شامل نیروگاه، شبکه های توزیع سوخت و غیره از پهپادهای انتحاری موسوم به کامیکازه به جای جنگنده های اف 16 استفاده کرده است.

بر اساس این گزارش آب و برق بخش زیادی از شمال شرق سوریه بر اثر تخریب نیروگاههای برق قطع شده است.

بر اساس گزارش نشریه عنب بلدی، ترکیه با استفاده از این پهپادها، نه تنها زیرساختها و نهادهای غیرنظامی بلکه محل استقرار نیروهای دولتی سوریه در قامیشلو را نیز هدف قرار داده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه زیان های حملات پهپادی ترکیه به زیرساختها در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه را قابل توجه ارزیابی کرده و آن را جنایت جنگی نامیده است.

کد خبر 2765777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha