امیدوارم مسئولین دولتهای بغداد و جمهوری اسلامی  ایران سخنان سردار شهید قاسم سلیمانی را آویزه گوششان کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ رهبر حزب سوسیال دمکرات کردستان در یک مصاحبه مطبوعاتی به پرسشهای مطرح شده از سوی خبرنگاران خبرگزاریهای مختلف پاسخ داد.

به گزارش کردپرس به نقل از کانال تلگرامی دراو میدیا، محمد حاجی محمود رهبر حزب سوسیال دمکرات کردستان در یک مصاحبه مطبوعاتی در سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران خطاب به خبرنگاران گفت: «امیدوارم مسئولین دولت بغداد و  دولت جمهوری اسلامی ایران سخنان و توصیه‌های قاسم سلیمانی را آویزه گوششان کنند که همیشه بر این موضوع  خطاب به مقامات بغداد تاکید می‌کرد اگر مشکلی میان بغداد و اقلیم کردستان وجود داشته باشد من از اقلیم کردستان حمایت خواهم کرد».

وی در خصوص ویژگیهای فردی قاسم سلیمانی اعلام کرد ایشان مردی مبارز و شجاع و از خودگذشته در قبال مردم و کشورش بود و توانست دوستان و حامیان بسیاری را در کشورهای دیگر برای ملت و کشور خود پیدا کند.

محمد حاجی محمود در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص احتمال به تعویق افتادن زمان برگزاری پارلمان کردستان اعلام کرد من در گذشته هم پیش بینی و اعلام کردم که انتخابات در موعد مقرر برگزار نخواهد شد اکنون احتمال دارد در ماههای پنجم و ششم سال میلادی جاری برگزار شود، در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی در این زمان، به موقع خواهد بود در غیر این صورت بسیار دیر خواهد شد. اگر دو حزب حاکم کردستان در این خصوص با هم به توافق برسند و بتوانند بر مشکلات موجود فایق آیند آنگاه انتخابات برگزار خواهد شد، در غیر اینصورت این اتفاق نخواهد افتاد.

وی در خصوص حمله پهبادی به اربیل پایتخت کردستان اعلام کرد ما معتقدیم که امروز از اوکراین گرفته تا فلسطین و عراق و سوریه و کل منطقه همه به دنبال تنش و درگیری هستند اکنون نیز دشمنان کردستان از این فرصت استفاده می‌کنند  و برعلیه ملت کُرد اقدام می‌کنند و در تلاش هستند تا از نظر جغرافیایی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی و با همه امکانات کردستان را محدود و تضعیف کنند، اما مردم کردستان در برابر همه بدبختیها و  بحرانهای گذشته در دهه شصت از زنده به گور شدن تا انفال و بمباران شیمایی و همه سختیهای دیگر مقاومت کرد بنابراین ملت سرزنده کُرد اکنون بر روی سرزمین خود حاکم است و هیچگاه با این تلاشها از بین نخواهد رفت و در راستای حفط دستاوردهای خود ایستادگی و مقاومت خواهد کرد.

محمد حاجی محمود در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص نتایج انتخابات شورای استانی کرکوک اعلام کرد آرای احزاب کُرد به طور کلی در کرکوک کاهش پیدا کرد چون خود نیز می‌دانیم که عمدا اجازه ندانند ۲۰ سال انتخابات در کرکوک برگزار شود تا در این زمان بتوانند این شهر را به وضعیت فعلی برسانند و این شهر از نظر امنیتی، سیاسی،  اداری و نظامی تحت تسلط دولت عراق باشد و بتوانند انتخابات این چنینی را که خواست آنها بود در کرکوک برگزار کنند. با توجه به نتایج انتخابات احزاب شیعه در کرکوک برنده نشده‌اند، آرای احزاب کردستانی نیز نه تنها در کرکوک بلکه در همه مناطق مورد مناقشه کاهش پیدا کرده است، به گفته وی احزاب سنی در کرکوک برنده این انتخابات شده‌اند چون اصولا در انتخابات با قانون جدید اقلیتها آرای بیشتری به دست خواهند آورد، احزاب سنی و ترکمانی با هم حدود ۸ کرسی به دست آورده‌اند.

وی گفت کُردها در گذشته همیشه در انتخابات کرکوک اکثریت آرا را به دست آورده بودند اما در انتخابات اخیر به دلیل وجود اختلافهای داخلی احزاب نتوانستند اکثریت آرا را از آن خود کنند.

محمد حاجی محمود در خصوص اینکه آیا احتمال دارد که استاندار کرکوک کُرد باشد اظهار داشت به باور من این کار دشوار خواهد بود تنها روزنه امیدی که در این باره وجود دارد، تلاشهای کشورهای دیگر به خصوص جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر 2765308

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha