آمریکا مانع اصلی توافق میان کردها و دولت سوریه

سرویس جهان- نشریه سیریان آبزور معتقد است حضور آمریکا در سوریه مانع اصلی ایجاد توافق میان کردها و دولت مرکزی سوریه است.

به گزارش کردپرس، نشریه سیریان آبزورو که تحولات سوریه را رصد می کند، به بررسی علل عدم به توافق رسیدن میان کردهای سوریه و دولت مرکزی این کشور پرداخته است.

از نظر این نشریه علت اصلی عدم توافق و صلح میان کردهای سوریه دولت مرکزی سوریه حضور آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه است. بر این اساس، آمریکا مخالف ایجاد توافق میان کردها و دولت مرکزی است. در نتیجه کردها که آمریکا را تنها حامی خود در سوریه می دانند اقدام جدی برای صلح با دولت سوریه انجام نمی دهند.

با این حال، به این نکته مهم نیز اشاره شده که در صورت خروج نیروهای آمریکا از سوریه، کردها اهرم  زیادی برای گفتگو با دولت سوریه نخواهند داشت و احتمالا نمی توانند دستاوردهای کنونی خود را حفظ کنند.

این نشریه هشدار داده است اگر کردها در وضعیت فعلی نتوانند با دولت مرکزی سوریه توافق کنند و از آن طرف آمریکا خارج شود، کردها هدف هجوم ترکیه قرار خواهند گرفت و در ایجاد جبهه مشترک با دمشق علیه ترکیه دچار مشکل خواهند شد.

البته این نشریه به عدم تمایل دمشق برای دادن امتیاز به اداره خودگردان کردی اشاره کرده و گفته است دولت مرکزی سوریه نیز به کمتر از کنترل دوباره بر مناطق تحت کنترل کردهای سوریه راضی نخواهد شد.

از نظر سیریان آبزرور، مقامات ارشد کرد سوریه نیز می دانند که آمریکا روزی مناطق تحت کنترل کردها را ترک می کند اما امیدوارند تا زمانی که راه حل مطمئنی برای حل بحران سوریه پیدا شود و دیگر بازیگران موجودیت اداره خودگردان کردی در سوریه به رسمیت بشناسند، نیروهای آمریکایی از این منطقه خارج نشوند.

کد خبر 2764943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha