تأیید محکومیت کمال بلبل نماینده HDP  به 6 سال و 3 ماه زندان 

سرویس ترکیه - حکم 6 سال و 3 ماه حبس کمال بلبل نماینده HDP به اتهام عضویت در سازمان تروریستی از سوی دادگاه تجدید نظر دیاربکر تأیید شد.

به گزارش کردپرس، دادگاه تجدید نظر دیاربکر حکم 6 سال و 3 ماه حبس را برای کمال بلبل نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) قانونی دانست و اعتراض به این حکم را رد کرد. کمال بلبل متهم به عضویت در سازمان تروریستی شده است.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، بلبل نماینده آنتالیا، به دلیل شرکت در جلسات و کارگاه های آموزشی برگزار شده از سوی کنگره جامعه دموکراتیک (DTK) و ایراد سخنرانی در این جلسات، به اتهام عضویت در سازمان تروریستی به 6 سال و 3 ماه حبس محکوم شد. این حکم روز پنجشنبه از سوی دادگاه تجدید نظر و دیوان عدالت کیفری دیاربکر تأیید شد.

دادگاه عالی کیفری چهارم دیاربکر با استدلال این که DTK در راستای دستورالعمل های اتحادیه جوامع کردستان (KCK) فعالیت می کند، حکم بر زندانی شدن کمال بلبل داد. پس از این شعبه کیفری نهم دیاربکر (دادگاه تجدید نظر) با اعلام این که در تصمیم اتخاذ شده هیچ مورد غیر قانونی یا نقص در ادله و دادرسی وجود نداشته است، تصمیم دادگاه محلی را مناسب ارزیابی کرده و درخواست تجدید نظر وکلای بلبل را رد کرد. در تصمیم اتخاذ شده آمده است که راه درخواست تجدید نظر در دیوان عالی کشور باز است.

کد خبر 27648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha