صفحات مجازی تورهای گردشگری غیرمجاز در آذربایجان غربی مسدود شد

سرویس آذربایجان غربی- معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از مسدودسازی صفحات مجازی فعال در حوزه تورهای گردشگری غیرمجاز توسط نهادهای نظارتی در استان خبر داد.

به گزارش کردپرس، رضا حیدری با اعلام این مطلب اظهار کرد: در سطح استان ۱۲۷ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری مجوزدار فعالیت می‌کنند که برگزاری هرگونه تور طبق قانون باید از طریق این دفاتر مجاز انجام شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: متاسفانه در فضای مجازی برخی افراد با سوءاستفاده از شرایط موجود اقدام به تبلیغ برای برگزاری تورهای گردشگری غیرمجاز و ثبت نام از افراد می‌کنند که در قبال مشتری و حفظ امنیت آنها نیز هیچگونه تعهدی ندارند.

او تصریح کرد: این افراد از طرفی چون اجاره دفتر و مالیات نمی‌پردازند در فضای مجازی آزادانه تبلیغ می‌کنند، در صورتی که دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مجوزدار هزینه اجاره و مالیات می‌پردازند و همواره تحت رصد اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سایر دستگاه‌های نظارتی هستند و مهم‌تر از اینها در قبال هر اتفاقی مسئول و پاسخگو هستند.

حیدری گفت: خانواده‌ها و علاقه‌مندان به تورهای مسافرتی به محض مشاهده آگهی و بنر تبلیغات یک تور باید اسم، نشانی و مجوز و آرم آن را بررسی کرده و با دفتر آن آژانس یا اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای احراز هویت و اهلیت آن تماس بگیرند و در صورت امکان، به صورت حضوری در دفتر آژانس نام‌نویسی کنند.

کد خبر 2764636

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha